Asperen F1 door naar finale KNVB beker

F-pupillen, F1, Groep 5 1

16 mei 2015 8:30

G.van Brakel

Afgelopen zaterdag speelden de jongens van de F1 de halve finale voor de KNVB beker tegen ASWH F4. Lekker vroeg al om 8.30 uur. We startten lekker en kwamen al snel op een 1-0 voorsprong.Even later gevolgd door een mooie assist en een tweede doelpunt voor ons. We konden jammer genoeg deze voorsprong niet vasthouden en ASWH brak door onze verdediging en scoorde de 2-1.
Na rust was de spanning onder de jongens merkbaar. Er zat geen mooi spel meer in. We waren wel veel meer op de helft van de tegenpartij. Maar met steeds maar een schot op doel in plaats van mooi en slim over te spelen, kwamen er geen doelpunten aan onze kant. De tegenpartij brak juist in een onverwachts ogenblik uit en scoorde de 2-2. Deze stand bleef zo tot het einde van de wedstrijd, waardoor er penalty's genomen moesten worden om de wedstrijd te beslissen. Gespannen jongens en leiders op het veld, gespannen keepers onder de lat en heel veel gespannen ouders langs de lijn. Uiteindelijk wisten de spelers van de F1 er vier penalty's in te schieten en Arnart er twee uit te houden. Het leidde tot een einduitslag van 6-5 voor de F1 van Asperen. De jongens helemaal blij natuurlijk. Trots op jullie! Nu gaan we lekker door met trainen en het spelen van toernooien. En op 6 juni...........op naar de beker finale !!!!! Onze tegenstander wordt Arkel F1 of EBOH F2. Deze wedstrijd moet a.s. woensdag nog gespeeld worden. We hopen dat er op 6 juni veel toeschouwers komen om de jongens van de F1 aan te moedigen.