Asperen houdt de 3 punten in eigen huis!

SC Everstein VR1

2 oktober 2021 12:30

J. Hoek

Sportpark Asperen
Leerdamseweg 39
4147BM
ASPEREN

Opstelling

Op deze herfstachtige zaterdagmorgen verzamelden de dames van Asperen zich rondom de ingang van de kleedkamers. De dames gingen op tijd naar binnen, want inmiddels weten ze dat coach Pieter graag de tijd neemt om uitgebreid de wedstrijdtactiek te bespreken. De dames namen plaats in de kleedkamer en luisterden aandachtig naar wat coach Pieter te vertellen had. De opstelling was onder voorbehoud, want een paar meiden hadden nogal wat pijntjes overgehouden aan de wedstrijd van vorige week. De geur van tijgerbalsem was dan ook niet te missen in de kleedkamer.

Pieter blikte nog even terug op vorige week, wat er niet goed ging en wat de dames vandaag anders moesten doen. Vandaag mochten we Fleur K. en Anouk van MO-19 lenen, dames dank voor jullie hulp! Fleur K. begon op doel met voor zich het 4-tal van Fleur P., Nadine, Terra & Tessa. Op het middenveld liepen Simone, Marit en Wietske. Voorin stonden Cynthia, Charlene en Sanne.

Het praatje van coach Pieter duurde korter dan men verwachtte, dus er was ineens veel meer tijd voor het omkleden en konden de staarten mooi in het haar gedraaid worden. Ruim een half uur voor aanvang van de wedstrijd gingen de dames de wei in. Ja dames en heren, u leest het goed! De dames van Asperen mochten op deze herfstachtige zaterdag op het B-veld spelen. De scheidsrechter van vandaag was Jan Hoek.

Na een goede warming-up en de speech van de staf waren de dames van Asperen gebrand om de eerste competitie overwinning binnen te halen. De 1e overwinning was al binnen, de toss hadden ze in ieder geval gewonnen. Everstein mocht aftrappen, Asperen kon op hun helft blijven staan. Verwacht werd dat Everstein voornamelijk de lange bal zou spelen op hun voorhoede en dat bleek ook zo te zijn. De taak voor de achterhoede van Asperen om de bal voetballend weg te krijgen. Na 10 minuten raakten één van de spitsen van Everstein geblesseerd na een duel met een van de verdedigers van Asperen. Zij kon helaas niet meer verder en werd gewisseld. De dames van Asperen kwamen meer in balbezit, maar waren wat haastig in het afspelen van de bal. De dames gaven aan dat het voelde alsof Everstein in hun nek hijgte, maar in praktijk bleek dat niet altijd het geval te zijn. De dames van Asperen kregen steeds meer kansen voor in en het moment waar iedereen het doelpunt al telde, wist de keepster van Everstein de bal met een wanhoopsdaad uit het doel te krijgen. Everstein kwam er gelijk sterk uit met een counter waarna de bal net over het doel van Fleur K. ging. Even later werd Cynthia onderuit gehaald op een heerlijke plek rondom het strafschopgebied. Cynthia pakte de bal en legde deze goed neer, waarna zij hem er prachtig in schoot. In de 14e minuut stond het 1-0 voor Asperen. De dames van Asperen waren erg blij met dit doelpunt, want een voorsprong hadden ze in deze competitie nog niet gekend. Echter bleef de druk bij de meiden hangen, want Asperen was aan de bal onzorgvuldig. De bal werd te snel verspeeld waardoor Everstein af en toe goed kon uitbreken. Onze grens en Razende Reporter Marcel moest vandaag ook de nodige meters meelopen, aan zijn conditie heeft het in ieder geval niet gelegen. Na een half uur werd Cynthia wederom weer onderuit gehaald op nagenoeg dezelfde plek. Coach Pieter moest een sprintje trekken naar de andere kant van het veld om Cynthia van wat wonderwater te kunnen voorzien. Ondertussen stonden de andere meiden van Asperen weer even de tactiek door te nemen en te kijken waar de verbeterpunten lagen. Cynthia kon gelukkig weer door. Simone liet zich steeds beter zien en pikte vrolijk de doeltrap van Everstein op waarna zij de 2-0 binnen schoot. Dat is lekker, vlak voor rust een 2-0 voorsprong! Na 45 minuten vond de scheidsrechter het tijd voor een bekertje limonade.

In de rust werden Tessa, Terra en Sanne gewisseld. Zij konden even bijtanken voor het zuurstof. Anouk van MO-19, Alma en Sydney kwamen als verse krachten in het veld.

De dames van Asperen beginnen sterk aan de tweede helft. De donderspeech van coach Pieter is weer goed opgepakt en dat laten ze zien door steeds meer tikkietakkie voetbal te spelen. Asperen krijgt kans op kans, maar er wordt geschoten op spelers of de keeper. De bal wil het doel maar niet in! In de 64e minuut is het wederom Simone die na knap aangeven van Charlene de bal het hoekje van het doel weet te schieten. Een doelpunt uit het boekje! De dames van Asperen blijven druk zetten op het doel van Everstein, die er met steeds meer moeite uit wisten te komen. Het werd voor Asperen steeds moeilijker om het juiste gaatje te kunnen vinden, maar op een gegeven moment kwam Wietske er doorheen die de bal nonchalant met buitenkantje rechts voorgeeft waarna Sanne de bal zo het doel intikt! 4-0!

Asperen probeerden het doelpuntensaldo nog even verder op te krikken. Sydney kreeg nog een prachtige kans die ze helaas over het doel heen schoot. Na 90 minuten vond de scheids het mooi geweest en blies af.

De dames van Asperen vierden hun eerste overwinning met een groepsfoto voor op de sociale media. De 3 punten blijven verdient in Asperen! Ondertussen heeft de grens zich uitgeroepen tot Man of the Match, wat hij na al dat loopwerk langs de zijlijn ook wel verdient heeft.

Volgende week zijn we een weekje vrij. Zaterdag 16 oktober spelen we thuis om 12:30 tegen Achilles Veen VR1. Tot dan!