De 3 punten blijven in Asperen

4147BM
ASPEREN

Opstelling

Lieve lezers, Hier is uw Razende Reporter weer. Terug van weggeweest, na een writers block en het uiteenvallen van zijn favoriete team van de MO19 na de corona, begint het toch weer te kriebelen.  Een aantal meiden van de MO19 heeft de overstap gemaakt naar het 1e vrouwen team van Asperen. Ik ben benieuwd hoe deze meiden zich gaan ontwikkelen en zal ze dan ook volgen dit seizoen.

Nadat een aantal goede beker wedstrijden zijn gespeeld en de competitie met een overwinning en een onterechte nederlaag is begonnen staat alweer de 3e wedstrijd op het programma en wel tegen Achilles veen.

Onze Golden Girls zijn bezig aan een opmars in de competitie, door het ongelijke aantal teams en wedstrijden wat er gespeeld is, geeft de stand wel een vertekend beeld. Waar het voor onze meiden alweer de 3e wedstrijd is, geld dat voor Achilles Veen niet. Dus niet te zeggen welke kant het op gaat.

De warming-up wordt aangevangen en het lijkt wel een mierenhoop, alles loopt kris kras door elkaar heen. Maar toch mist uw Reporter een aantal paardestaartjes. Cynthia is op vakantie en Jesmee is herstellende.

De scheids heeft zijn muntje opgeborgen en JETS GETS LOSE. We gaan er eens lekker voor zitten en we zien al dat Asperen waarschijnlijk een gemakkelijke middag gaat krijgen want binnen 3 minuten heeft Asperen al 3 100% kansen gehad, maar het staat nog wel 0 – 0. Zo hobbelt de wedstrijd voort met kans op kans voor Asperen.

Onderkant lat, dat is wel leuk voor het publiek maar je wint er geen wedstrijden mee meiden. Ook de wat oudere mannen langs de lijn kunnen de spanning bijna niet meer aan, dus scoren met die hap…. Dan eindelijk in de 29e minuut wordt de ban gebroken en scoort Charlene de 1e goal, vanaf dan gaat het snel en als Wietske de 2 – 0 op het bord heeft staan is het Sydney time. Binnen 2 minuten maakt zij er 2.

De scheids die het tempo maar net bij kan benen blaast voor de rust en daarin laat de trainer van de tegenstander er geen gras over groeien, hij schijnt zelfs op het B-veld te horen te zijn. Maar ja, Asperen is gewoon een paar klassen beter.

2e helft start en uw Razende Reporter heeft er zin in, hij komt tijd te kort om zijn aantekeningen normaal op te schrijven zoveel gebeurd er op het veld. Dan wordt er gescoord uit een typische Appeltjes actie, Nadine rukt op van achteruit, speelt de bal op haar Zus Charlene en krijgt hem ook weer terug om de bal in het netje te schieten, Hup 5 – 0

Het begint eentonig te worden maar Charlene schiet hoogstpersoonlijk de 6e en 7e binnen, en nadat ze voor de zoveelste keer de lat geraakt heeft tikt Marit de 8e binnen.

Het massal toegestroomde publiek begint al voorzichtig 10, 10, 10 te roepen. Er moeten nog 20 minuten gespeeld worden dus waarom niet..

Het duurt toch nog wel een minuut of 10 voordat Wietske misschien wel de mooiste van de dag binnen schiet. Er wordt een overtreding gemaakt en tijdens het vallen denkt ze “weet je wat ik schiet hem er zelf wel in” en Hopa 9 – 0 en nog 1 te gaan.

Maar die 10e is toch wel lastig, iedereen wil hem maken en er wordt onzorgvuldig gespeeld. Nadat Sanne een “doodschop”heeft gehad, wuift de scheidsrechter de geheide penalty weg. Schwalbe schijnt?? Maar uiteindelijk kan hij er toch niet onderuit komen, nadat Gaby een gooi krijgt zonder de bal in de buurt geeft hij dan toch een pingel. Het is wederom Charlene die haar 4e van vandaag binnen schiet en zo de 10 – 0 eindstand op het scorebord zet.

Volgende week een beker wedstrijd tegen IFC VR2 op het programma. Komt allen…..

Lieve lezers wederom een verslag van uw Razende Reporter, tot zaterdag.