VR1 lijdt eerste nederlaag van het seizoen.

HSSC'61 VR1

... (intikker)
... (intikker)
Sanne van Gameren (vrije trap)
(kopbal)

25 september 2021 10:30

F. van den Brenk

Sportpark Het Plein
Hei- en Boeicopseweg 27
4126RD
HEI- EN BOEICOP

Opstelling Asperen VR1

Op de vroege zaterdagmorgen, 25 september 2021 om precies te zijn, verzamelden de dames van Asperen zich op de club. Nadat een enkeling een bakkie koffie hadden gehaald, de ander haar ontbijt naar binnen werkte, gingen de dames naar binnen voor de wedstrijdbespreking. Pieter had dit zoals altijd weer goed voorbereid. De taken werden duidelijk gemaakt, wat te doen in balbezit en wat te doen als onze tegenstander in balbezit was. Daarna was het tijd om te vertrekken naar Hei en Boeicop.

De dames hadden er zin in, want wie VR1 gevolgd heeft in de voorbereiding kan zien dat de dames in 4 wedstrijden 32 doelpunten gemaakt hebben en maar 1 tegendoelpunt hebben gehad. Dit was HSSC’61 VR1 vast niet ontgaan. Ook zij hadden een ander team ten opzichte van andere seizoenen, dus de dames waren nieuwsgierig wat hun te wachten stond.

Eenmaal aangekomen in Heicop was voor de dames tijd om zich mentaal voor te bereiden op de strijd die zou komen gaan. Na een goede warming-up waren de dames klaar voor de strijd tegen de dames van HSSC’61.  Fleur K stond op doel. Aan Terra, Nadine, Fleur P en Tessa was het de taak om het achterin dicht te houden tegen de boomlange spitsen. Sydney en Marit begonnen op het midden met voor hun Cynthia op links, Wietske in het midden en Sanne op rechts. Charlene stond als diepe spits. Heicop mocht aftrappen. HSSC’61 was fel in de duels, de dames van Asperen te afwachtend. Tessa en Fleur moesten het opnemen tegen boomlange spitsen, die ook een aardige snelheid in de benen hadden. De bal kwam achterin in de kluts voor de voeten van de spits van HSSC’61 die hem in de linkerhoek schoof. Fleur raakte de bal nog met haar hand aan, maar dit was helaas niet genoeg. In de 8e minuut stond het 1-0 voor HSSC’61. De dames van Heicop waren in balbezit beter als de dames van Asperen. Er lag veel ruimte op het middenveld, waardoor HSSC’61 makkelijk kon over tikken en kansen kreeg. Asperen kwam er op momenten goed uit, maar helaas viel de 2-0 toch in de 22ste minuut. De rechtsbuiten van HSSC’61 won het fysieke duel met onze linksback Fleur, waarna zijn kon scoren. Heicop was veel fysieker in de duels dan Asperen. De dames van Asperen begonnen zich te herpakken, maar de laatste pass was steeds net niet goed genoeg. Met een 2-0 achterstand gingen we na 45 minuten rusten.

Na een duidelijke speech van onze trainer Pieter gingen we met goede moed de 2e helft in. We konden nog wat halen en daar wilden we alles voor geven. De dames van Asperen begonnen de 2e helft veel feller, waardoor ze in de 47e minuut een vrije trap kregen op een mooie positie. Sanne zei: Die ga ik nemen! Ze legt de bal goed klaar en schiet hem schitterend over de keeper heen in de verre hoek. 2-1! De dames van Asperen kregen weer hoop. Een paar minuten later was het Wietske die een vrije kans kreeg en de bal geplaatst in het doel schoot: 2-2! Het geloof was weer terug, de dames gingen alles geven voor de overwinning. HSSC’61 was de controle kwijt over de wedstrijd en dat was te merken: de handen gingen steeds meer tegen de ruggen van Asperen aan en er werd hier en daar een forse tik op de enkels gegeven. Ook dacht de spits van Heicop dat het beter was om als zaag door het leven te gaan. Terra en Tessa werden nog even vol geraakt door de spitsen van Heicop. Asperen werd beter en beter. Kreeg kans na kans, maar de bal wilde er niet in. Het was HSSC’61 die in de 83ste minuut wist te scoren vanuit een corner: 3-2. Dit was ook de eindstand.

Asperen kwam de 2e helft veel beter uit de kleedkamer dan HSSC’61. Helaas zijn de kansen op doel niet goed genoeg benut en gaat HSSC’61 er vandoor met de overwinning. Koppies omhoog, leren van onze fouten en we gaan met frisse blik kijken naar volgende week. Dan spelen we om 12:30 uur thuis tegen SC Everstein VR1.