Door naar de volgende ronde van de beker!

IFC VR2

? (schot)

23 oktober 2021 12:30

R. Keuken

Sportpark Asperen
Leerdamseweg 39
4147BM
ASPEREN

Opstelling

Lieve lezers, Hier is Uw favoriete verhalen verteller weer. Dit keer gaat het verhaal over de Bekerstrijd van de dames van VV Asperen. U herinnerd zich vast nog wel het verhaal van de trainster die als meisje al droomde van de wereld beker voor vrouwen. Dat is niet gelukt….

Helaas werd de bekerfinale van 2019 verloren tegen de vrouwkes uit Roosendaal. Door de Corona zijn de afgelopen 2 seizoenen dusdanig in het water gevallen, dat er geen revanche mogelijk is geweest.  Inmiddels heeft het team een dusdanige metamorfose ondergaan, die zich als doel heeft gesteld om de fel begeerde beker alsnog in de prijzenkast van de VV Asperen te krijgen.

De voorronde is een lekkere opwarming geweest om in de 2e ronde eens te laten zien waar dit team toe in staat is.

In de voorronde werden Heukelum en Noordeloos met respectievelijk 4-0 en 11-0 verslagen.

Dat schept natuurlijk verwachtingen voor de 2e ronde, met spanning werd de loting verricht en het zijn de VR2 van IFC geworden. IFC is een grote club waar er wel 4 vrouwen teams aan de competitie deel nemen. Dat wordt dus mouwen opstropen.

Eindelijk is de wedstrijddag aangebroken en de spanning is voelbaar onder de meiden, zelfs de trainer heeft vergeten zijn wekker te zetten en is later dan normaal op het veld aanwezig, dat beloofd dus wat voor de wedstrijd.

De aftrap voor de 1e helft wordt gedaan door IFC en de strijd barst los. We zijn ruim een kwartier bezig en de massaal toegestroomde toeschouwers zien een leuke op en neer gaande wedstrijd waarin er voor elke cm geknokt wordt. Na ongeveer 20 min is er dan eindelijk de 1e kans van de game, een corner voor Asperen en Cynthia knalt de bal op de paal. Dat is gelijk het signaal om de mouwen eens extra op te stropen en de tegenstander eens goed onder druk te zetten. Madelief die als laatste vrouw regelmatig over het veld heen slalomt om de aanvoer van het geschut naar de voorwaartsen aan te leveren. Of Alma die met haar uitschuif benen er telkens weer tussen zit tot frustratie van de tegenstander. Dit alles leid tot een overwicht maar nog niet tot doelpunten…..  Maar dan als eigenlijk niemand het meer verwacht is het Charlene die op listige wijze de bal ontfutseld van haar tegenstander en daarna Cynthia een niet te missen kans geeft. 1 – 0 voor de Girls uit Asperen. Reden voor de scheids om eens op adem te komen en hij blaast dan ook af, tijd voor een zoete versnapering.

Als de 2e helft begint gaat Asperen verder waar het de 1e helft mee is geëindigd, aanvallen, aanvallen en nog eens aanvallen. Helaas blijven de doelpunten uit, en natuurlijk gelden dan weer de aloude voetbalregels.. Als je zelf niet scoort dan……..   en inderdaad, na een te gehaaste weggeschoten bal door onze keeper beland de bal bij een vrijstaande IFC vrouwtje die de spits vrij voor de keeper zet, die vervolgens met een salsa beweging de keeper het bos in stuurt en de gelijkmaker binnen schiet  1 – 1.

Wordt het toch nog derriere knijpen of komt het nog goed, de begeleiding begint toch wel langzaam op het puntje van de stoel te zitten. De missie van het team zal toch niet nu al zijn Waterloo vinden????

Na nog wat tactische wissels doorgevoerd te hebben krijgt het team weer steviger grip op de wedstrijd. Kans na kans wordt om zeep geholpen en het begint er langzaam om te spannen. Net voordat het Asperse kwartiertje aanbreekt wordt er volgens de uitstekend fluitende scheidsrechter een handsbal gezien en dus een pingel voor Asperen. Cynthia staat achter de bal en geeft de keeper geen kans, die hoort alleen iets langs haar oor fluiten en de bal bolt het netje op 2 – 1.

Dit was het laatste duwtje om de tegenstander over het randje te duwen en er zit geen puf meer in, de vraag is alleen nog hoeveel onze meiden er van weten te profiteren. En idd nog geen 4 minuten na de 2- 1, pikt Wietske de bal op bij de zijlijn en sprint op haar gemakkie naar de achterlijn om een voorzet uit het boekje te geven waar je alleen maar tegenaan hoeft te lopen. En dat doet Charlene dan ook en zo is de de volgende rond veilig gesteld. Bij de tegenstander begint de vermoeidheid toe te slaan en de krampaanvallen schieten in de beentjes, dit doet de scheidsrechter besluiten om het einde van de wedstrijd te blazen.

Dik verdiende overwinning en speciale dank gaat uit naar Fleur Kortstee en Anouk de Jongh van de MO19.

Volgende week geen wedstrijd maar een weekje later staat de topper tegen ASH thuis op het programma. Komt allen…..

Lieve lezers wederom een verslag van uw Razende Reporter, tot zaterdag.