Winst door goal in laatste minuut

Asperen 4

HSSC'61 5

4 februari 2023 15:00

J. Hoek

Sportpark Asperen
Leerdamseweg 39
4147BM
ASPEREN
tel. 0345-613687

Heicop had vandaag een mannetje of 20 en daardoor dus bijna 2 compleet andere teams in de 2 helften.

Het sterkste team begon de wedstrijd en stond tegen een sterk spelend Asperen 4 binnen 10 minuten op een 2-0 achterstand..

Eerst was het Joey die een heerlijke aanval feilloos binnenschoot en daarna was het Thom die na een solo vanaf het middenveld de 2-0 wist te maken.

Lang konden we niet genieten van de voorsprong. Heicop zette even aan en stond heel snel op 2-3. Dit was ook meteen de ruststand.

Na de rust een wereldgoal van Alexander (3-3) en na een snel genomen vrije trap zette diezelfde Alexander Thom vrij voor de keeper (4-3).

Vlak voor tijd helaas toch de gelijkmaker. Terwijl wij nog volop aan het wisselen waren liet de scheids Heicop weer verder spelen. De gehele organisatie was weg en onze voorsprong dus ook.

Heicop zette vol aan voor de 3 punten, maar de bal wilde er niet in. Terwijl de klok al op 90 minuten stond, kreeg Léon de bal bij Joey en die vond de net ingevallen Rick op de doellijn. Met zijn zijn, bijna, enigste balcontact van de wedstrijd kopte hij de 3 punten binnen (5-4!!)

Helaas viel Yarick vlak voor tijd uit met, een op het oog, zware blessure. Yarick, beterschap!

Supporters bedankt, deze was niet gelukt zonder jullie!!

Opstelling:
Rens van Weerdenburg, Pablo van Rossum (Alexander Prosman), Jelle Bogerd, Stan Smits, Peter van Stein (Arno de Kock); Nathan van de Plassche (Rick van Dijk), Joey de Ridder, André Hoencamp, Teun Blonk (Léon de Jong); Dennis Kon (Yarick van Zee) en Thom van Cuijlenborg