Vrouwen zetten opmars voort

ZUILICHEM

Opstelling Asperen VR1

04-03-2023     BZC’14 VR1 - Asperen VR1

Lieve lezers, De volgende wedstrijd op de agenda is die tegen de dames van BZC’14 VR1. Dat schijnt een combinatie te zijn tussen Brakel en Zuilichem, maar waar wordt er dan gespeeld. Gelukkig geeft de KNVB app de oplossing via de GPS locatie wordt je via Google maps direct naar het speelveld geleid. We gaan vol goede moed onderweg, het weer is guur en het begint licht te regenen als de app aangeeft dat het nog 50 meter te gaan is. Als we dan boven op de dijk staan en we kijken om ons heen vragen wij ons af waar het veld dan is. We zien een braak liggend terrein en besluiten om daar maar eens heen te gaan. Als we uitgestapt zijn kijken we eens om ons heen en het enigste wat we in de verte zien is een Tiny-House maar hoe dichterbij we komen zien we dat deze ruïne een kassa hokje is en toegang geeft tot een terrein. Als we door de omheining heen gelopen zijn zien we wat koetjes in de verte rustig weg lopen. En wat schijnbaar op een koeienstal leek blijkt dan de kantine te zijn waar iemand uit komt lopen die ons welkom heet en gelijk wat toiletpapier in onze handen geeft zodat we dat in de “kleedkamer” kunnen ophangen. Onze vlagger die zich gemeld heeft krijgt meteen de cornervlaggen in zijn handen met de opmerking dat hij waarschijnlijk wel weet waar deze thuis horen. Als onze vlagger trouw de corner vlaggen heeft geplaatst en tegelijk maar de netten in het doel heeft vastgemaakt ziet hij onderweg dan weer wel dat er grassprieten groeien en er gevoetbald kan worden.

Het is inmiddels droog en de toss maakt duidelijk dat Asperen mag aftrappen. Gelijk vanaf de aftrap maakt er maar 1 team duidelijk hoe de vlag ervoor staat en dat zijn onze Girls. De missie is bekent, deze tegenstander geen ruimte geven en zelf de kansen benutten die je krijgt. Deel een van de missie lukt prima de tegenstander is geen schim meer van het team in onze thuis wedstrijd liet zien, en dat komt mede door de verdediging waar geen doorkomen aan is. Deel-2 van de missie is iets waar we het gehele seizoen al tegenaan lopen maar waar we gaandeweg steeds beter in worden. Er worden veel kansen gecreëerd maar nog niet veel gescoord. Wietske die de eerste kansen heeft gekregen maar die niet heeft benut laat nu de volgende kansen over aan Sydney en Jadien en vanaf afstand door Marit en Simone maar steeds is de bal net naast of staat die “Blauwe gevaarte” in de weg.

Als na ongeveer 20 minuten achter elkaar Sydney, Wietske en Simone de keeper murw hebben geschoten is het Charlene die de afvallende bal nu wel in het doel weet te schieten. Een dik verdiende voorsprong staat er voor onze meiden op het score bord. De honger naar meer is nog niet gestild en vanaf de aftrap wordt er gejaagd op de volgende goal. Veel kansen ontstaan er maar veel worden er tot corner verwerkt en Wietske loopt zich suf naar elke hoekvlag. BZC’14 komt er niet meer uit het doel wordt continue beschoten maar die keeper……..  Die had trouwens een mooi blauw tenue, maar daar is nu niets meer van te zien. Als dan bij een hoge bal Simone een deuk in de lucht kopt en Esli de bal vakkundig wegwerkt, blaast de scheidsrechter voor de rust.

We belonen ons nog niet en moeten dus scherp blijven de 2e helft een foutje sluipt er maar zo in. De tegenstander heeft blijkbaar flink op zijn donder gehad en komen met iets meer vechtlust uit de kleedkamer. Niet dat dit veel aan het spelbeeld veranderd, Asperen blijft de bovenliggende partij en komt er wel meer ruimte. Maar blijkbaar willen we niet scoren, Simone die alleen op de keeper af gaat en de verkeerde keuze maakt. Marit die naast schiet en Wietske die over een molshoop struikelt en daardoor mis schiet. Dit zorgt er wel voor dat BZC’14 nog steeds mag hopen, Als de eerste en enigste kans van BZC’14 via binnenkant paal langs de doellijn over de achterlijn gaat lijken we opeens weer wakker geschud. Meteen na deze kans voor BZC’14 wordt er gescoord door Asperen die door de scheids wordt afgekeurd wegens hands…??? Nadat Nadine uit een van de vele corners over gekopt heeft wordt het sein gegeven voor het slot offensief. Sydney stuurt Wietske diep en de voorzet die daaruit volgt wordt schitterend binnengekopt door Marit, eindelijk de veilige stand bereikt, de tegenstander ziet het nu al helemaal niet meer zitten en ook de scheids vind het na 90 minuten genoeg. Een meer dan dik verdiende overwinning, zo sta je een na laatste en zo sta je op de 5e plek

Lieve lezers wederom een verslag van uw Razende Reporter, tot zaterdag.