Vrouwen verslaan ook de nummer 2

4147BM
ASPEREN

18-03-2023     Asperen VR1 – Benschop VR1

Lieve lezers, De overwinningen rijgen zich aaneen maar hoe houd het team zich tegen een tegenstander die meer tegenstand bied, vandaag gaan we het meemaken. Na punten gepakt te hebben tegen teams uit de onderste regionen mag het team nu aantreden tegen de onbetwiste nummer 2 van de competitie Benschop. Na VVAC die nog geen wedstrijd verloren heeft is het Benschop die pas 1x de punten aan de tegenstander moest laten. Een taaie tegenstander dus die moeilijk te verslaan is. Vol zelf vertrouwen meld het team van Benschop zich aan de poort en terwijl de girls zich omkleden wisselen de begeleiding van beide teams hun gedachten over de competitie uit. Enkele weken geleden was de trainer van Benschop aanwezig bij onze wedstrijd tegen BZC’14 en hij zal wel gedacht hebben dat het vandaag wel eens een lastig klusje zou kunnen worden. Hij moest eens weten….. Haha

Eerst maar eens de toss zien te winnen want onze tegenstander heeft de kant gekozen waar onze meiden liever starten. Zeg nou zelf je hoort de tweede helft toch altijd richting clubhuis te spelen. Aanvoerder Nadine springt bijna een gat in de lucht als blijkt dat zij de toss heeft gewonnen en weet niet hoe snel ze van kant moet wisselen. Met een grote grijns loopt ze richting haar plek in de verdediging. Benschop mag aftrappen en al snel wordt duidelijk hoe een Koe een Haas vangt. Benschop onderschat blijkbaar de tegenstander, Asperen is een stuk agressiever en al snel verschijnen de eerste kansen zich aan de horizon. Sanne heeft vandaag de eer als eerste de keeper te testen en zoals ook Nadine zal ondervinden na haar kopbal wordt alles in de buurt van de keeper simpel gepakt. Er zal dus een ander aanvalsplan bedacht moeten worden.  Wietske heeft als eerste door hoe dit gedaan kan worden. Onze Cynthia weet regelmatig de bal net achter de verdediging te plaatsen waardoor de keeper iets verder voor de goal gaat staan. U voelt hem al aankomen, Wietske aan de bal en zij voelt hetzelfde, keeper te ver voor de goal, schot wordt gelost en buiten bereik van die graaiende en grabbelende handjes ploft de bal over de keeper heen in het doel.. 1-0. De keeper van Benschop is waarschijnlijk hardleers, direct na de aftrap krijgt de leergierige Sydney de bal en Hup nog maar een keer over de keeper het doel in en binnen de minuut wordt de stand vergroot naar 2-0. De trainer van Benschop voelt de bui al hangen en laat zijn gehele bank warm lopen.

Al snel blijkt dat aanvallen door het centrum voor Benschop geen optie is, als ze al voorbij stofzuigertje Sydney en slimme Marit komen dan staan daar nog altijd dat blok graniet Nadine en uitgekookte Cynthia klaar om de bal te onder scheppen.De enigste mogelijkheid die dan nog over blijft is via de zijkanten, maar ja daar staat dan weer die Alma met haar uitschuif benen en Fleur die ondanks de snelheid van de tegenstander toch nog lastig te passeren blijkt. En is men dan met veel pijn en moeite 10 spelers voorbij dan staat daar nog die knal gele keeper Ashley te wachten tot zij kan shinen.

Helaas heeft onze keeper bij een wereld redding een blessure opgelopen en wordt zij na de rust vervangen door Marith de keeper van de MO20.

De trainer van Benschop heeft een donder speech gegeven in de rust en heeft zijn tactiek voor de tweede helft duidelijk gemaakt, helaas voor hem heeft Charlie daar maling aan en terwijl de toeschouwers nog onderweg zijn straft zij een foutje af en schiet verwoestend hard de 3-0 op het bord. Weg tactiek, weg motivatie en de ene na de andere kans ontstaat daar voor onze meiden. Jadien ziet haar inzet net voor de doellijn weggeschoten worden. Een doelpunt van Nadine wordt nog afgekeurd. Heeft Benschop dan helemaal geen kans gehad hoor ik u denken. Nee, dat is niet geheel waar. Via de hand van Marith beland de bal nog op de lat en wordt er wegens buitenspel nog een mogelijke eretreffer afgekeurd. Al met al een dik verdiende overwinning en stijgen we weer een plaatsje op de ranglijst.

Lieve lezers wederom een verslag van uw Razende Reporter, tot zaterdag.