Vrouwen-1 niet te stuiten tegen Peursum

4147BM
ASPEREN

13-05-2023     Asperen VR1 – Peursum VR1

Lieve lezers, Vandaag de een na laatste wedstrijd van de competitie tegen de dames van Peursum, tegen deze dames is nog wat recht te zetten. Wie herinnerd zich niet de oor wassing die onze girls bij de uitwedstrijd hebben gekregen, het was toen 5-1 in een erbarmelijk slechte wedstrijd. Reden dus om de mouwen eens extra op te stropen en Peursum te laten zien wat we echt waard zijn. Na een indrukwekkende minuut stilte voor de ons veel te vroeg ontvallen Guus trappen onze Girls de wedstrijd af en gaan op jacht naar de 3 punten. Die 3 punten zijn niet alleen belangrijk voor de competitie maar ook voor een eventuele nacompetitie. Diegene die wint mag blijven hopen en wie verliest haakt af.

Jurgen die al bij aankomst op ons terrein met een glimlach van oor tot oor loopt wil maar niet vertellen wat er aan de hand is, dat zien jullie vanzelf wel als de tijd er rijp voor is….. Afwachten dus..

We zijn onderweg en Asperen maakt al snel duidelijk dat zij graag die 3 punten willen bijschrijven aan het totaal. Het is jammer dat je voor elke 3 corners niet een strafschop krijgt, in plaats van doelpunten rijgen de corners zich de laatste weken aaneen. Bij een van die corners probeert Sydney met een halve omhaal de keeper te verschalken en bij een andere corner zet Jadien haar pantoffel iets te zacht tegen de bal waardoor tot nu toe de keeper de winnaar is. Het is voor het gevoel zo warm dat er een drinkpauze nodig is om bij te tanken. En als het spel weer is hervat wordt Marit onder het kunstgras gestopt en mag Cynthia aanleggen, de voorzet die volgt wordt maar net naast geschoten door Simone. Kansen genoeg en het kan niet lang meer duren voordat er een doelpunt valt. Als Terra een verkeerde inschatting maakt is het Peursum die bijna de score opent, gelukkig is de lat een welkome hindernis. Toch wat geschrokken nemen onze girls weer het voortouw, als na een ingooi de bal bij Sydney terecht komt bedenkt zij zich geen moment en haalt verwoestend uit, de keeper hoort alleen een gillende keukenmeid, dat is Tessa die juicht omdat de 1-0 op het scorebord staat.

Als het rust is loopt Jurgen met een nog grotere smile op zijn gezicht richting richting kleedkamer, het is nog steeds maar gissen wat er speelt.

De temperatuur neemt tropische vormen aan als de 2e helft is aangevangen, het kan ook te maken hebben met de spanning, de voorsprong is nog dusdanig klein dat elk foutje wat gemaakt wordt afgestraft kan worden. Het beeld is een kopie van de eerste helft Asperen valt aan en de tegenstander loert op die ene kans die er altijd wel een keer komt. Corner na corner, kans na kans en iedere keer zit de keeper er wel tussen of gaat de bal net over of naast. Zo naderd het eind van de wedstrijd en is het Marit die een gaatje in de verdediging vind en doorbreekt, maar zoals het echte boerinnen betaamd zijn ze gewent aan schoffelen en zo wordt ook Marit onderuit geschoffeld, weliswaar in het strafschop gebied dus de scheidsrechter kan er niet onderuit en wijst naar de stip. Nadine neemt als aanvoerder van het team de verantwoording op zich en gaat achter de bal staan. Zelfverzekerd knalt zij de bal achter de keeper en staat de veilige 2-0 op het bord en blaast de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Wederom kunnen er 3 punten toegevoegd worden aan het totaal.

Jurgen die glimlachend staat te trappelen onthuld de reden van zijn grijns. Hij heeft een Kampioenstasje van FEYENOORD meegenomen om de punten in mee te nemen…

Lieve lezers wederom een verslag van uw Razende Reporter, tot zaterdag.