Het tweede boekt mooie overwinning in Ottoland

VVAC 4

Asperen 2

Mannen zaterdag, 2, 3e klasse F

14 november 2015 14:30

Zijl, M. van

Vandaag moesten we aantreden tegen VVAC 4. Een tegenstander die 3 punten boven ons stond op de ranglijst. Een belangrijk duel voor ons, aangezien we weer omhoog willen op de ranglijst en de overwinning van vorige week een vervolg wilden geven in deze wedstrijd.

Met een brede selectie van maar liefst 16 man reisden we af naar het mooie complex van VVAC in Ottoland. Dit deden we zonder Jan Temminck die afreisde naar een zonnig oord om te genieten van een vakantie. Jan veel plezier!

Na omgekleed te zijn gaf Carl aan met welke 11 hij deze wedstrijd begon. Maar bovenal wat hij verwachte, en dat was net als vorige week passie, durf en inzet! We starten de wedstrijd met de volgende 11. Op doel: Jos. Achterin vlnr.: Ed, Mark (C), Mike en Jan-Willem. Middenveld vlnr.: Menno, Jan, Dennis en Ryan en onze 2-mans voorhoede bestond uit: Wietse en Nicky. Op de bank hadden we. Lambert, Yael, Daan (terug na een blessure), Jorn en Wouter.

Na de warming op veld 2 mochten we op een winderig hoofdveld aantreden. De wind stond recht over het veld wat ons bijna verplichte over de grond te spelen en dit kwam ons spel ten goede. We waren opbouwend rustig achterin, durfde het middenveld in te spelen en lieten het balletje soms makkelijk rond gaan. Maar VVAC bleek snel om te kunnen schakelen en gooide de ballen vaak gelijk diep achter onze verdediging. We moesten dus wel uitkijken niet te ver naar voren te voetballen.

Na een mooie aanval over veel schijven kwam de bal aan de linkerkant bij Menno terecht. Deze gaf een schitterende voorzet waarbij Dennis net te hoof mikte met het hoofd. De 0-1 kwam er uiteindelijk toch. Door goed druk zetten van Wietse kwam de bal bij Dennis terecht. 1-op-1 met de keeper maakte hij geen fout en de voorsprong was daar.

Vlak na de 0-1 werd VVAC gevaarlijk na een omschakeling waarbij Asperen te ver naar voren stond en het evenwicht op het middenveld heel even zoek was. Maar op een strakke schuiver in de hoek had Jos een mooie redding in huis waardoor hij zijn doel schoon hield.

De aanvallende intenties en het meeste gevaar kwam vandaag duidelijk van Asperen. Er was rust in het spel en we durfden elkaar in te spelen. Uit een korte corner van Menno op Wietse, had laatstgenoemde een knappe actie in huis en leverde een goede voorzet af die Ed afrondde. 0-2.

Asperen bleef aanvallen en na een goede voorzet vanaf links kwam Ryan een teenlengte tekort om de 0-3 binnen te prikken.

Rust

In de rust maakte Carl duidelijk dat hij tevreden was van het getoonde spel, de inzet en de werklust die Asperen voor elkaar over heeft. Hij voerde twee wissels door. De goed spelende Wietse en Ryan werden vervangen door Wouter en Jorn. Jorn op de plek van Wietse in de spits en Wouter op de plek van Ryan op de rechtshalf.

De tweede helft begon rommelig met gevaarlijke momenten op en neer. Maar Asperen pakte de draad na 5 minuten weer op en werd weer gevaarlijker. Wouter werd op rechts ingespeeld en passeerde zijn tegenstander met een fraaie actie en gaf een strakke voorzet op de vrijstaande Jorn die deze bal binnenprikte. 0-3 en wedstrijd gespeeld zou je zeggen.

Maar VVAC gooide er een spits bij en ging 3-4-3 spelen waardoor de organisatie bij Asperen even weg was. Zonder echt gevaarlijk te worden had VVAC de overhand op dat moment in de wedstrijd. Maar na een mooie actie van Dennis schoot hij zijn 2e van de middag binnen en hiermee de wedstrijd op slot. 0-4. Vlak daarna mocht Dennis zijn trainingspak aantrekken want Yael kwam hem aflossen.

Asperen bleef lekker doorgaan en na een onderschepping op het middenveld werd Menno diep gestuurd. Hij sneed het strafschop gebied binnen en schoot uit moeilijke hoek raak. Een mooie goal. Hij beloonde zichzelf voor al een paar goede wedstrijden.

VVAC hield het voor gezien. En liet Asperen voetballen. Na een mooie dieptepass van Wouter op Jan kwam de keeper van VVAC uit. Jan tikte de bal langs de keeper, maar de keeper ving hem op. Normaal gesproken een doorgebroken speler maar bij deze stand terecht dat de scheidsrechter alleen een vrije trap gaf.

Asperen bleef op zoek naar nog een goal. Deze kwam er uiteindelijk ook. Uit een afgemeten vrije trap kopte de ingevallen Daan de 0-6 binnen. Vlak daarna hield de scheidsrechter het voor gezien. Een sportieve wedstrijd met een terechte winnaar.

Asperen heeft vandaag als team een hele nette prestatie neergezet. De puzzelstukjes vallen steeds beter op zijn plaats en we hebben een mooie groep bij elkaar. We hielden voor het eerst dit seizoen ons doel droog en hebben voorin de kansen wel afgemaakt waar we daar de vorige wedstrijden nog al is moeite mee hadden. Iedereen verdiende vandaag een dikke voldoende.

Volgende week zijn we vrij en die week daarna spelen we thuis de derby tegen LRC 3 Dus lekker trainen met zijn allen zodat we fit en scherp aan die wedstrijd kunnen beginnen