Mooi samenspel

Asperen JO11-2

E-pupillen zaterdag, E2, 4e klasse 4.23

17 oktober 2015 9:15

Vandaag, zaterdag 17 oktober, moesten we al vroeg op pad naar Noordeloos. Helaas zonder Vince.

De wedstrijd begon erg spannend. Beide teams waren aan het begin zeer aan elkaar gewaagd. Na een kwartier spelen wisten we wel veel op de helft van de tegenstander te komen en hier een paar corners te krijgen, maar scoren wilde nog niet lukken. Gelukkig kwam er toch een eerste verlossende goal van Kostas. Vlak daarna volgde de gelijkmaker voor Noordeloos, 1-1. Dit schudde ons wakker. We begonnen ons beter te concentreren en over te spelen. Melle liep zich mooi vrij en schoot de bal van rechts prachtig in het doel, 1-2. Even later kwam Niek plotseling opzetten en zag dat de keeper ver uit zijn doel was. Hij schoot een mooie boogbal met de hoop dat hij over de keeper heen het doel in zou vallen. Jammer voor Niek was dat de keeper van de tegenpartij het net op tijd doorhad en de bal nog net wegtikte. Maar vlak daarna werd de keeper wel gepasseerd door Roy, 1-3. We voerden de druk op, maakten mooie acties en kregen kansen, maar de doelpunten hieruit wilden niet vallen. Noordeloos wist in de buurt van ons goal te komen, maar met een goede redding wist Levi een doelpunt van de tegenpartij te voorkomen. Het bleef dus spannend in de 1e helft.  Aan het einde van deze 1 helft scoorde Kostas uit een mooie voorzet van Isaï de 1-4.

Na de rust en limonade pakten we ons spel weer op. Gelijk een mooie actie, maar helaas schoot Isaï naast. De keeper van Noordeloos trapte snel uit, waardoor we zo weer op de andere helft waren. Gelukkig zorgde Arnart met een prachtige redding ervoor dat er niet gescoord werd door de tegenpartij. Asperen zocht gelijk hierna de aanval weer wat leidde tot twee doelpunten van Isaï. We bleven geconcentreerd spelen, keken goed en speelden snel naar elkaar over. Roy kwam vrij voor de keeper en wist de 1-7 te maken. Noordeloos gaf niet op. Een speler van Noordeloos zag zijn kans. Arnart was ver uit zijn doel, maar gelukkig zag Koen dit en wist in te grijpen en een tegen doelpunt te voorkomen. Gelijk ging Asperen weer op pad. Van achteruit werd er mooi opgebouwd. Mooie en scherpe passes van Melle. De eerste leidde helaas tot een schot net naast van Isaï. Bij de tweede pass wist Roy hem goed te raken en de 1-8 te maken. De aanval daarna wist de keeper eerst stand te houden, maar had de bal niet klemvast, waardoor Isaï hem alsnog in kon tikken, 1-9. Voor Asperen was het nog niet genoeg. We wilden blijven scooren. Levi gaf een mooie lange bal langs de linker zijlijn, die Melle nog knap binnen de lijnen wist te houden. Melle passte deze bal direct door naar Isaï, die hem erin schoot, 1-10. We speelden echt goed samen wat resulteerde in een volgend doelpunt door Kostas binnen getikt, 1-11. Vol overgave voetbalden we verder en Roy scoorde de laatste voor ons, 1-12. Net voor tijd kwam Noordeloos nog met een tegenaanval en wist hieruit te scoren, 2-12. Even later floot de scheidsrechter af. We waren deze wedstrijd echt allemaal scherp en geconcentreerd, bouwden goed op en speelden goed over. Echt een team waren we. Complimenten van de leiders. Je ziet dat als we in de trainingen goed ons best doen, met name door te oefenen met techniek en op klein veld, dit  in de wedstrijden mooi voetbal oplevert met een goed resultaat. Ook de scheidsrechter complimenteerde ons voor goed technisch voetbal.

Helaas deze keer geen foto's bij het verslag. Volgende keer vast weer.