Door naar volgende ronde van de beker

Asperen JO11-2

Vuren E2

E-pupillen, E2, Groep 6 12

5 december 2015 8:30

L.Versteeg

We waren zaterdag 5 december al weer vroeg paraat bij onze club v.v. Asperen. Helaas moesten we Melle vandaag missen, want die was nog ziek. Ook Isaï voelde zich misselijk en niet fit, maar moest toch maar aan de bak. Er stond vandaag een gure wind die steeds harder leek aan te trekken. Maar wij hadden lekker onze nieuwe trainingsjackjes aan en deden een goede warming up.  Ook de scheids had een lekkere dikke jas aan en toen zowel Vuren als wij om half negen klaar stonden floot hij af voor het begin van de wedstrijd.

We wisten dat Vuren ook een sterk elftal heeft, omdat ze ook alles in de competitie gewonnen hebben. We waren dus op een sterke tegenstander voorbereid. Vlak voor de wedstrijd hoorden we wel dat zij vandaag ook een belangrijke speler misten.
Vuren ging eigenlijk gelijk in de aanval. Maar onze Niek wist met een paar goede ingrepen de bal naar voren te spelen.
 Even later alweer Niek.  Hij pakte nog even door en speelde  de bal op Isaï. Isaï gaf een voorzet aan Vince die de 1-0 voor zijn rekening nam.

Vuren kwam gevaarlijk dichtbij ons goal na de aftrap van de 1-0. Arnart veegde met zijn vingers langs de bal waardoor de bal gevaarlijk zijwaarts naast het goal ging. Koen wist ons hier goed uit te redden, door de bal mee naar voren te nemen en door te spelen. Daarna viel uit een solo actie van Isaï de 2-0.

Een geweldige diepte pass van Koen op Kostas leidde  ons naar de 3-0. Wat een uitmuntend gegeven trap die Kostas alleen nog hoefde af te maken. Prachtig om te zien. De 4-0 werd iets daarna gemaakt door Levi. Moeilijk tussen alle spelers door erin geschoten.

We waren echt de betere partij vandaag en met meerderheid op het veld van de tegenstander. We gingen de rust in met 4-0

Na de rust starten we weer met Vuren eerst op onze helft. Gelukkig wist Arnart met een goede redding de bal uit ons goal te houden. De wind trok harder aan, waardoor het zwaarder werd om ver uit te schieten en lastiger om te spelen voor ons met meer tegenwind nu.

Toch wisten we het spel te controleren. Isaï schoot op goal, maar de keeper wist de bal af te ketsen. In de rebound probeerde Isaï het nogmaals, maar alweer wist de keeper van Vuren de bal te retourneren. Uit deze tweede rebound kon gelukkig Vince hem er wel voor ons in schieten, 5-0. Gewoonlijk neemt Roy onze corners en schiet Koen ze erin daarna, maar vandaag waren de rollen omgedraaid. Koen nam de corner en Roy kopte de bal er mooi in, 6-0.

Na deze 6-0 was het even gevaarlijk en rommelig voor ons goal, maar we wisten dit weer om te draaien. Isaï gaf net zoals Koen al eerder een mooie pass in de diepte. Nu deze pass op Vince, die de bal goed mee wist te nemen en hem goed afmaakte, 7-0. Ook Levi maakte daarna nog een prachtig doelpunt tegen zijn oud club/klasgenoten. De 8-0 viel mooi over de keeper heen. Het laatste doelpunt van ons mocht Kostas op zijn naam schrijven, 9-0.

Maar ook Vuren bleef doorgaan. Eerst een schot vlak langs ons doel, die net naast ging en daarna een tegengoal, 9-1. Even daarna floot de scheids af. Het was een mooie en sportieve wedstrijd. Lekker gespeeld en goed gefloten door scheidsrechter Luuk Versteeg.

We speelden vandaag met zijn allen sterk. Er zat een goede opbouw in en mooi samenspel. Er werd rustig en goed gekeken, wat leidde tot een mooi resultaat. Niet alleen veel doelpunten, maar ook een goed gespeelde wedstrijd.

Volgende week zaterdag 12 december zijn we vrij. De competitie is voor ons al afgelopen, maar ook geen oefenwedstrijd.  Hendrik gaat de marathon dan lopen en ook diverse spelers zijn verhinderd. Wel blijven we natuurlijk gewoon lekker trainen op de maandagen en woensdagen en zaterdag 19 december staat er een goalmaster voor jullie op het programma.