Mooie en goede wedstrijd ondanks verlies

BVV E3

Asperen JO11-2

E-pupillen zaterdag, E2, 1e klasse O10-6

2 april 2016 9:30

We moesten afgelopen zaterdag 2 april uit naar BVV naast het stadion van Den Bosch. BVV is de koploper in onze poule en een erg sterke tegenstander. Dat hele team draait goed, weet de bal goed over te spelen en zijn erg gretig.
Zo gretig dat het ons een beetje overviel afgelopen zaterdag. Gelijk bij de aftrap liepen ze er zo door heen en wisten binnen een paar seconden de 1-0 te scoren. We waren hierdoor gelijk even allemaal de kluts kwijt en binnen 3 min volgde dan ook de 2-0 voor BVV.
Nu waren we wakker en wisten elkaar te corrigeren en motiveren. Na een goede uittrap van Arnart op Isaï, die de bal via een hakje door tikte naar Kostas, wist Kostas het in zijn eentje mooi af te maken; 2-1. BVV was nu vaak in ons strafschopgebied, maar gelukkig was Arnart in opperbeste vorm vandaag en had een aantal goede reddingen. Een vrije trap die Isaï kreeg ging helaas net over. Hierna volgde een goal voor BVV 3-1. Jammer, dit doelpunt was niet nodig geweest. Daarna volgde een mooie bal van Roy op Kostas die uitbrak. Helaas ging Kostas vlak voor doel tegen de vlakte en kon het niet afmaken. Kostas was nog maar amper opgestaan of aan de andere kant lag de 4-1 voor BVV er al in. Even later wist Melle, vanuit een corner van Isaï de bal er goed in te schieten, 4-2. BVV ging als reactie hierop natuurlijk weer tot de aanval over, maar een super snelle Levi wist de uitgebroken aanvaller te stoppen. Helaas bleven we wel bij ons doel in de buurt en viel de 5-2 voor BVV. Deze bal was voor Arnart niet te houden omdat hij van richting veranderde. Het volgende schot van BVV ketste gelukkig af op de lat en daarna ook nog een op de paal. Daarna volgde een goed blok van Arnart op een corner van BVV. We hadden de eerste helft goed ons best gedaan en goed stand gehouden tegen dit sterke elftal. We gingen een korte rust in met 5-2 en limonade op het veld.
De tweede helft startten we een beetje rommelig en het was ook chaotisch voor ons doel. Daar viel dan ook snel de 6-2 voor BVV. Vlak daarna een zelfde soort situatie. Echter nu goed weggewerkt door Vince, onze grote redder, om een volgend tegengoal te voorkomen. Er werd door allemaal hard gewerkt, maar BVV bleef ook fel en gedreven. Wij hadden de pech dat de ene na de andere verdediger uitviel door een blessure, waardoor er maar gewisseld moest blijven worden. Hierdoor wist BVV gemakkelijk de 7-2 en een hard schot door het midden de 8-2 te maken. We bleven gedreven spelen waardoor Isaï de 8-3 wist te maken. Niek wist door goed te verdedigen een volgende tegenaanval van BVV te stoppen. Ook kon een verdediger een bal die er bijna inging bij Arnart nog net wegtikken voordat hij over de lijn ging en wist daarmee een doelpunt te voorkomen. Door een goede pass van Melle op Isaï kon Isaï door een mooie actie de 8-4 scoren. Hierna was BVV gevaarlijk voor ons doel en kon de 9-4 scoren. Isaï wist hierna uit te breken, maar werd door twee verdedigers ingesloten en ging hard tegen de grond. Het spel ging echter door, maar velen van ons waren afgeleid en daar viel de 10-4. Gelijk met het vallen van dit doelpunt floot de scheids af. Wij hebben echt geen 11 tegen doelpunten geteld, maar 10. De scheids echter wel. Ondanks ons verlies speelden we een goede wedstrijd. We streden ervoor en bouwden goed op van achter uit. Het doorkaatsen mag nog iets strakker en ook mogen we af en toe nog wat feller en sneller handelen, maar hier blijven we aan werken. Zaterdag mogen we uit tegen Beusichem en gaan we weer voor een goede, mooie en sportieve wedstrijd met mooie acties.