Laatste competitiewedstrijd E2 van dit seizoen

Asperen JO11-2

E-pupillen zaterdag, E2, 1e klasse O10-6

20 april 2016 19:00

Woensdag 20 april gingen we op pad naar GRC'14 in Giessen (mooi nieuw complex daar ook) voor onze laatste competitiewedstrijd van dit seizoen. We hadden een erg drukke week met vier wedstrijden in vijf dagen. Allemaal waren we gelukkig toch fit genoeg om erbij te zijn en ook genoeg ouders om ons te rijden en supporteren.

We starten de wedstrijd heel erg zwak. Het was een rommeltje in het veld en de doelpunten tegen vlogen ons al snel om de oren. Binnen een paar minuten stond GRC'14 die wel gelijk fel speelden met 2-0 voor. Maar gelukkig voor ons kreeg Vince vleugels en schoot de 2-1 erin. Daarna helaas een bal over Arnart heen erin 3-1. Inmiddels waren Melle en Isaï in het veld gekomen en lieten mooi overspel zien, maar helaas ketste het schot van Melle af op de paal. Daarna maakte de keeper van GRC'14 een foutje, waardoor Kostas de bal erin kon schieten 3-2. Gelukkig gaf dit ons weer wat meer moed om terug te vechten en dat resulteerde in een prachtig schot van Coen, 3-3. Vlak daarna kon Isaï met de 3-4 ons op voorsprong brengen. Arnart wist gelukkig net op tijd een tegengoal van GRC'14 te voorkomen, zodat we met deze 3-4 voorsprong de rust in gingen. Het was een rommelige en slechte eerste helft.

De tweede helft speelden we wel wat beter, maar nog steeds niet geweldig mooi voetbal om te zien. We kregen aan het begin van deze helft wel veel kansen. Schot van Isaï gestopt, schot van Kostas net naast, alweer een schot van Isaï, maar te zacht en makkelijk te houden voor de keeper van GRC'14. We konden onze kansen op goal niet afmaken. Even later schoot Isaï op goal en raakte de paal, gelukkig kon hij hem in de rebound er wel in knallen, 3-5. Hierna volgde een mooi schot van Levi uit de hoek, maar ook weer goed door de keeper opgevangen. Een knap ingeschoten bal van Melle mocht wel het net raken en ons op 3-6 voorsprong brengen. Nu werd GRC weer fel en kwam een paar keer gevaarlijk voor ons doel. Onze verdedigers Levi, Niek en Coen moesten even vol aan de bak. Met een uittrap van Arnart ging Vince er snel vandoor,maar schoot net naast. Daarna weer GRC'14 voor ons goal, maar Niek wist goed in te grijpen en redding te bieden voor onze keeper. Anders had de bal erin gegaan. Nu waren wij weer aan bal en volgde de 3-7 door Isaï er in geschoten, de 3-8 door Roy en daarna de 3-9 en 3-10 door Melle. Ook kregen we nog een tegengoal voor onze kiezen. Arnart was te ver uit zijn doel, dus kon deze bal onmogelijk stoppen, 4-10. Vlak voor het eind signaal kwam Vince nog voor de goal met een goede en snelle solo actie. Mooi schot, maar helaas net naast. We sloten de wedstrijd af met 4-10. Gelukkig ging het de tweede helft wat beter dan de eerste, maar we hebben mooiere wedstrijden gespeeld. Wel onze complimenten voor de scheids die een geweldige wedstrijd floot en aardig was.

Nu even geen wedstrijden meer. 7 mei hebben we ons eerste toernooi.