Goed gewerkt

Asperen JO11-2

E-pupillen zaterdag, E2, 1e klasse O10-6

18 april 2016 18:30

Maandagavond 18 april verzamelden we om 17.30 bij de kantine om te vertrekken naar Tricht. Afgelopen zaterdag hadden we nog tegen ze gespeeld, dus het was een spoedig weerzien. We waren compleet en ook onze trainer Edgar was mee om te coachen.

Na een warming up begonnen we de wedstrijd. Tricht kwam al snel voor onze goal en kreeg een corner. De bal werd goed weggetrapt door Levi. Isaï kreeg de bal, maar was alleen. Leidde tot een corner. Hij schoot vanuit de corner op de paal.
Vlak daarna weer een redding van Levi, die op volle snelheid was. De bal ging lekker via Kostas naar Isaï, die op goal kon schieten. De bal werd door de keeper goed opgevangen en uitgetrapt.
Levi kon de bal weer onderscheppen en passte hem door naar Melle en Melle op Isaï. Helaas werd Isaï getackled, en verloor de bal. De nummer 2 van Tricht was duidelijk geinstrueerd Isaï te verdedigen, maar had dit een beetje te letterlijk opgenomen en bleef hem maar vasthouden, trekken, duwen. Een nu zeer gedreven en enigsinds geirriteerde Isaï maakte dit goed met een solo actie gelijk erna waardoor de 0-1 viel.
Vlak erna weer een schot van Isaï, maar weggetikt door de goed keepende keeper van Tricht.
Levi was vandaag echt alert en wist een uitgebroken speler van Tricht goed met zijn lichaam af te schermen, waardoor Arnart de bal kon pakken en snel kon uittrappen op Isaï. Net naast geschoten door Isaï.
We kregen nu twee keer een corner, maar hier viel geen doelpunt uit. Net te hoog over door Isaï.
We speelden goed samen en dat leidde tot de 0-2 door Isaï.
Ook kwam Kostas nu gevaarlijk voor de goal van Tricht, maar een verdediger van Tricht schermde hem te goed af en nam de bal mee. Levi kon de bal terug veroveren en gaf een voorzet op Roy. Schot van Roy was helaas net te zacht en werd door de keeper gevangen. Daarna een uitbraak van Tricht, met een schot  dat gelukkig net over ging. En daarna weer voor onze goal. Arnart stopte de bal en speler schoot hem uit zijn handen erin, 1-2. Er werd door de scheids hier niet voor gefloten, maar voor velen was dit doelpunt onterecht. Tricht bleef nu aanvallen en wij verslapten iets, waardoor ze de 2-2 konden maken. Hierna volgde nog een hoog schot van Coen, maar helaas ving de keeper de bal mooi op. We gingen de rust in met 2-2 gelijk. De scheids floot (of floot eigenlijk niet) een rare wedstrijd, waardoor de jongens enigssinds boos/teleurgesteld om het slecht geleide spel de kleedkamer ingingen. Geen duidelijke fluitsignalen of beslissingen, liet harde tackles of duwen met twee handen in de rug gewoon toe. Hier had het spel aan beide kanten onder te leiden.

Toen na enige minuten de scheids de kinderen uit de kleedkamer kwam op halen en vroeg of ze er weer zin in hadden om te spelen antwoordde Melle ad rem en terecht : "Als u dan goed gaat fluiten".
Maar ook de tweede helft verbeterde dit niet echt.

Gelijk in de tweede helft brak Tricht uit, maar Arnart had een goede redding. Goed en snel uitgetrapt op Isaï door Arnart, kon Isaï de 2-3 er in schieten over de keeper die te ver was uitgelopen.
De bal ging rakelings voor Arnart zijn doel langs,maar gelukkig er niet in. Arnart trapte uit en Isaï probeerde deze bal op te vangen. Hij stond met zijn rug naar de keeper die uitkwam en Isaï gewoon met twee handen in de rug omver duwde. Isaï ging tegen de grond, maar kreeg geen penalty. De vrije trap die hij wel kreeg werd door de muur van Tricht onderbroken. Vlak daarna een voet bij Levi zijn gezicht. Duidelijk gevaarlijk spel, maar spel ging gewoon door. Gelukkig gaf Asperen niet op en scoorde Isaï de 2-4.
Een schot van Tricht op ons goal werd door Coen goed weggeschoten gelijk op Melle die in de spits stond. Melle kreeg het helaas net niet aangerend waardoor een goal uitbleef. Daarna kreeg Melle de herkansing en schoot de 2-5 er prachtig in. Tricht gaf ook niet op en kwam voor ons goal, maar al weer wist Coen redding te bieden. Hij nam de bal mee, kwam naar voren en schoot. Helaas ketste de bal af op de paal.
Even later een goede redding van Arnart die de bal knap weg stootte en een goal wist te voorkomen.
Een mooie aanval volgde, maar Kostas kwam tot tweemal toe net niet tot scoren. Een schot van Levi werd gevangen door de keeper. Genoeg kansen dus. We bleven aanvallen. Levi goed meegelopen maar helaas werd zijn schot weer gestopt door de keeper van Tricht.
Uitbraak van Tricht met een speler vrij voor de goal, leidde tot de 3-5.
Levi gaf daarna een bal prachtig hoog voor op Isaï. Deze kon de bal net niet raken met zijn hoofd.
Vervolgens een solo actie van Isaï die wederom de bal over de keeper heen erin schoot, 3-6.
Ook Niek verdedigde goed en wist de bal naar Kostas te passen en die door naar Isaï, waardoor hij de 3-7 erin kon knallen. We speelden een goede tweede helft echt fel met zijn allen.
Melle vrij voor in het veld. Hij kreeg de bal echter te hard op zijn borst waardoor hij pijn had en het niet af kon maken. Even later een mooie pass van Levi weer op Melle, maar schot ging net te zacht en was voor de keeper van Tricht te stoppen.
De keeper van Tricht trapte ver uit, maar Niek wist de bal op te vangen en naar Levi door te geven. Goede pass van Levi volgde op Roy die net naast schoot. Daarna brak onze vliegensvlugge Vince uit en schoot net naast. Vince heeft deze wedstrijd echt de benen uit zijn lijf gerend en onze tegenstander goed gestoord. Op een onverwachts moment viel opeens de 4-7. Na een uittrap van Arnart op Isaï, wilde die nog op de goal afgaan. Maar helaas beeindigde de scheids de wedstrijd net op dat moment.
Eindreslutaat 4-7. Goed gespeeld, jullie werkten en gingen ervoor (vooral de tweede helft).
Vanavond een oefenwedstrijd tegen Leerdam Sport en donderdag al weer onze laatste competitie wedstrijd tegen GRC'14. Laat ons deze twee avonden nog maar even genieten van jullie spel.