Met Jubileumwinst naar vierde plaats

Sleeuwijk 8

Mannen zaterdag, 5, 5e klasse 10

1 april 2017 15:00

Door voor de 400ste keer aan de aftrap te verschijnen van een officieel competitieduel bereikten de All Stars gisteren een mooie mijlpaal. Dit Jubileum werd in stijl gevierd door in Sleeuwijk met 2 - 6 te winnen van Sleeuwijk 8 en hiermee naar de vierde plaats op de ranglijst te klimmen. De laatste weken goed op dreef zijnde All Stars begonnen ook dit duel weer voortvarend. Op het kunstgras in Sleeuwijk stond het na ruim een kwartier spelen al op een 0 - 2 voorsprong. Nadat eerst topscorer Leon de Ridder na een schot van Erik van Zee op de paal de 0 - 1 binnen kon tikken was het even later Patrick de Ridder (op aangeven van Leon) die de voorsprong verdubbelde. Ondanks de steun van deze snelle goals vergaten de All Stars verder door te drukken. En zowaar was het de thuisploeg die in de 33ste minuut de aansluitingstreffer maakte. Een uitstekende All Stars-aanval waarbij na een goede pass van Theo Horden Erik van Zee Leon de Ridder kon bedienen zorgde er echter voor dat de marge bij rust weer twee was: 1 - 3. Na de thee kregen de All Stars enkele grote kansen om het duel definitief te beslissen. Maar waar het telkens strandde in de eindpass of afronding was het Sleeuwijk dat via een kopgoal er weer een wedstrijd van maakte. Ondanks deze tegenslag bleven de All Stars rustig en in de laatste twintig minuten trok het de wedstrijd definitief naar zich toe. Eerst was er de bevrijdende 2 - 4 van Erik van Zee (assist Lambert van Gameren) waarna de ploeg in de slotfase via een prachtig afstandschot van Patrick de Ridder (assist Harco Horden) en een goede goal van Lambert van Gameren (aangever Patrick de Ridder) uitliep naar de uiteindelijk eindstand van 2 - 6. Door deze derde overwinning op rij stijgen de All Stars naar de vierde plaats.

www.asperenallstars.com