MO17-1 Speelt tegen MO19-1 van Kerkwijk

3 februari 2018 12:30

03-02-2018

Kerkwijk MO19-1  –  Asperen MO17-1

Lieve lezers, uw reporter heeft na de overwinning van vorige week er weer volop vertrouwen in dat de weg terug omhoog weer gevonden is door onze girls. Een goede reporter kan zijn verslagen niet maken zonder een goede voorbereiding. Zo ook uw reporter, onder het genot van een koud glas bier struint hij het internet af om een beter beeld te krijgen van de tegenstander van morgen Kerkwijk MO17-1. Maar wat schets zijn verbazing, aangekomen bij de website van de club Kerkwijk blijkt er maar 1 meiden team te zijn en dat zijn de MO19-1. Zou het een nieuw team zijn? Morgen weten we meer…

Door blessures is het team redelijk uitgedund en als dan ook nog de keeper een competitie wedstrijd met VR1 mee mag doen en onze andere een blessure heeft, hebben de girls vandaag dus helemaal geen doelvrouw. Gelukkig zijn de MO15-1 op het laatst nog afgelast zodat er een aantal van dit team ons willen versterken. We hebben dus aanvulling gekregen van Iris, Lotte en Anouk. En alsof dit dan nog niet genoeg is wacht ons de volgende verrassing bij aankomst op het complex in Kerkwijk. Een blik op de veldindeling blijken onze Heldinnen tegen de MO19-1 te moeten spelen. Volgend de begeleiding van Kerkwijk heeft dit team een aantal meiden die nog rond de 15 jaar zijn en zij graag willen spelen tegen een waardige tegenstander.

Nadat de uitdaging wie gaat keepen is opgelost door de meiden zelf, wordt er afgetrapt door Asperen, en wonderwel weten onze Girls zich kranig te weren. Zelfs zo dat de 1e kans van de wedstrijd voor ons is. Jesmee die de bal voorgeeft wordt onderschept door de keeper maar deze laat de bal los, Maar Sam die er bovenop staat kan de bal niet controleren om hem in het lege doel te schieten. Zo zie je maar weer ook al zijn de tegenstanders groter en fysiek sterker, als je slim speelt en de duels ontloopt krijg je vanzelf kansen. Jadien die de 1e helft onze keeper is, denkt nog iets te veel als speler en vergeet nog wel eens om de handen te gebruiken. Nadat Kerkwijk op 1-0 is gekomen vergeet Jadien de bal  op te pakken en werkt verkeerd weg, als Fleur wil herstellen glijd ze uit en kan de 2-0 worden genoteerd. Ondanks het veldoverwicht van Kerkwijk ziet uw reporter toch wel veel verrassingen bij uw favoriete team. Terra die vorige week nog een lastige wedstrijd speelde, laat nu allerlei technische hoogstandjes zien. Een hak balletje hier en daar en balletjes achter de stand been langs is nu niet iets wat we regelmatig zien bij onze Girls. Ook Merel en Sam klappen er bovenop en toch wel de grootste verrassing is wel Anouk, ondanks haar 13 jaar staat ze als een veldheer de verdediging op haar schouders te nemen en ze schuwt geen enkel duel. Lotte die regelmatig met kapbewegingen haar tegenstander in de luren legt doet het ook niet geheel onverdienstelijk. Iris heeft het wat moeilijker op het middenveld, maar weet zich goed te handhaven. Inmiddels een blik op de klok werpend zien we dat deze al op 44 minuten staat. Dus een terechte vraag van de leiding aan de tegenstander hoe lang de scheids nog denkt door te spelen. Aangezien enkele van ons gewent zijn om maar 35 minuten te spelen. De scheids blaast dan ook direct af en beloofd om de 2e helft maar 40 minuten te spelen.

Goed 4-0 ruststand en niet onverdienstelijk gespeeld, zelfs complimenten van de tegenstander over het vertoonde spel. Als er afgetrapt wordt voor de 2e helft kan je zien dat de tips gegeven in de rust opgepakt worden en de tegenstander heeft geen schijn van kans. Als je de bal rond laat gaan dan heeft de tegenstander geen tijd voor een duel en heeft dan ook moeite om het spel te volgen. Maar als er na een minuut of 7 er dan toch een uitval komt is het ook meteen raak, bal wordt diep gespeeld op de snelle spits die deze kans weet te verzilveren 5-0. Je ziet dat er iets knakt bij de meiden en de koppies gaan hangen, dit gaat ten koste van het spel en daar weet onze tegenstander wel raad mee. Ondanks dat ze niet veel uitgespeelde kansen hebben gekregen zijn het de afstandsschoten die op het doel worden afgevuurd vaak raak. Als dan uiteindelijk de 9-0 wordt gemaakt komt er een houding over de ploeg heen van “tot hier en niet verder”. Met handen en voeten wordt alles in het werk gesteld om maar niet die 10e goal tegen te krijgen. Als dan de scheids zoals belooft op tijd afblaast is de eindstand dan ook 9-0 gebleven.

Ondanks dat het lijkt dat de Girls zijn afgeslacht, is dit toch niet het geval. De meiden hebben er alles aan gedaan om het de tegenstander erg moeilijk te maken. De leiding is dan ook erg trots op het team. Jadien en Fleur hebben toch maar de handschoenen opgepakt om het doel te verdedigen, boks meiden. Iris, Lotte en Anouk hebben alles gegeven wat ze waard waren. Ook de overige Girls hebben zichzelf verrast.

Al met al een leerzame wedstrijd.  “High Five” MEIDEN