MO17-1 1e overwinning na de winterstop

27 januari 2018 10:30

27-01-2018

ASH MO17-1  –  Asperen MO17-1

Lieve lezers, uw reporter heeft er zin in vandaag, het is toch alweer een eeuwigheid geleden dat onze Girls hebben mogen opdraven om een wedstrijd te spelen. Vandaag een oefenwedstrijdje tegen de meiden uit Hellouw. Het is maar goed dat de transfer periode nog niet gesloten is, dit bied de mogelijkheid om potentiele kandidaten te testen. Dit is ook wel nodig gezien het aantal blessures waar het team mee te kampen heeft. Vol goede moed gaan de Girls op weg naar ASH. Daar aangekomen blijkt dat het merendeel van het team oude bekenden zijn, vorig seizoen hebben de teams al eens gestreden voor de overwinning.

Maar zoals altijd geldt; behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Terwijl de Girls zich gaan omkleden, loopt uw reporter alvast naar de strijdarena toe om het veld te aanschouwen waar de strijd gaat plaats vinden. Uw reporter is toch wel zenuwachtig, het is net alsof je voor het eerst naar school gaat, of je voor het eerst auto mag rijden, of voor het eerst een vriendje/vriendinnetje, of voor het eerst ….. Goed uit mijn dromen gerukt door de aanstormende meiden die vol vreugde de warming up gaan doen zoek ik een plaatsje langs de lijn. Ik laat mijn blik over het zonnige veld gaan en merk op dat er best nog veel supporters op deze wedstrijd zijn afgekomen. Je merkt aan iedereen dat het tijd wordt om weer te voetballen.

De wedstrijd is begonnen en de eerste minuten wordt er voorzichtig  gespeeld door beide partijen. Onze keeper Fleur K die alles in het felle oranje heeft lijkt wel op een worteltje. Asperen werpt als eerste de schroom van zich af en zorgt voor de 1e kans van de wedstrijd. Esmay die als vanouds de tegenstander alle hoeken van een vierkante meter laat zien, schiet de bal op de lat en de bal die weer het veld in gaat, komt recht op Merel af. Deze heeft een schot in gedachten die het publiek doet opveren. Opveren doet het publiek inderdaad maar niet vanwege de goal, maar vanwege het enorme gat in de lucht dat ontstaat als Merel de bal volledig mist. De meiden hebben de grootste lol om deze actie en gaan doodleuk verder met de ene na de andere aanval op het doel van ASH. Lynn die inmiddels is ingevallen en heeft laten zien over bijzondere kwaliteiten te beschikken neemt ook maar eens het doel onder vuur, maar zoals veel schoten die op het doel worden afgevuurd gaan deze rakelings langs de paal naast. Natuurlijk heeft ook ASH wel wat kansjes gehad maar deze worden onschadelijk gemaakt door Amal, ondanks dat het team voor haar onbekend is, lijkt het alsof ze er al jaren speelt. Gaandeweg de 1e helft is Asperen steeds meer op de helft van de tegenstander te vinden, en staat onze keeper Fleur K wortel te schieten. Maar gescoord wordt er helaas niet en gaan we de rust in bij een 0 – 0 stand.

Omdat onze andere keeper Sydney geblesseerd is, is uw reporter benieuwd wie het worteltjes tenue gaat overnemen. Tot ieders verrassing komt Terra in het tenue de kleedkamer uit, na nog enkele tips van OPA en mentale ondersteuning van Jesmee, staat zij zenuwachtig op de doellijn te wachten tot de 2e helft begint. Daar waar het team geëindigd is voor de rust wordt er na de gewoon mee door gegaan. 43e minuut een aanval over rechts, Merel die een voorzet geeft wordt door Lynn ineens op het doel geschoten en kan nog maar net door de keeper onderschept worden. Dan de 45e minuut, eindelijk de verdiende voorsprong voor onze Girls, Lynn die zich mooi vrij gespeelt heeft bedient Erzsi en deze bedenkt zich geen moment en met een vlammend schot doet zij het netje bollen. 0 – 1 wie dan denkt dat het gedaan is met ASH vergist zich. Direct vanaf de aftrap schieten zij dan ook op de paal en gaat deze gelukkig naast. We zijn dus gewaarschuwd en Terra hoeft niet bang te zijn dat ze niets hoeft te doen. De Girls hebben de wedstrijd in handen maar verzuimen meer te scoren. ASH put hier moed uit en komt af en toe tot een goede aanval. Als in de 58e minuut er een penalty gegeven wordt door de scheids die beschermen van het gezicht beoordeeld als hands, kan Terra zich onsterfelijk maken. Met een woeste blik in haar ogen en handen in de zij wacht ze op het fluitsignaal van de scheids. Helaas heeft ze geen enkele kans, de bal wordt hard en hoog ingeschoten. 1 – 1

Het zal toch niet, de gehele wedstrijd tot nu toe een overwicht voor onze girls en het dan in de laatste fase weggeven. Erzsi die over het hele veld loopt te draven besluit nu maar eens om rechtstreeks naar het doel te gaan en ook haar kans te pakken, helaas voor Erzsi weet de keeper nog een voet tegen de bal te krijgen. Maar weer gelukkig voor Sam, zij krijgt namelijk de bal voor haar voeten en bedenkt zich geen moment en scoort op haar verjaardag de naar later zou blijken de winnende treffer 1 – 2

Dan eindsignaal en een dik verdiende overwinning. De trainersstaf laat nog weten dat de contracten voor Amal en Lynn getekend kunnen worden als er overeenstemming met de zaakwaarnemers wordt bereikt.