MO17-1 Verliest derby tegen Heukelum

8 september 2018 12:15

08-09-2018

Heukelum MO17-1 – Asperen MO17-1

Lieve lezers na een onrustige nacht is het tijd om te verzamelen bij de voetbal kantine van vv Asperen. Waarom een onrustige nacht hoor ik u vragen. Nou dat ga ik u vertellen. Vandaag staat een heuse derby op het programma en wel tegen de girls van Heukelum. Afgezien van het feit dat het altijd wel spannend is om tegen deze club te voetballen maakt de wedstrijd van vandaag wel een heel speciaal gevoel los bij onze meiden. Jadien die al jaren de kleuren van Asperen heeft verdedigd, staat nu aan de andere kant haar kunsten te vertonen. Zelfs de leiding van ons team maakt een gespannen indruk. Desalniettemin staan we vroeg op het veld van Heukelum om zo goed mogelijk voorbereid aan de wedstrijd te beginnen.

De tegenstander maakt een ontspannen indruk en de warming-up vangt aan. Nadat de reserve shirts door Heukelum zijn gevonden en deze aan hebben getrokken wordt de wedstrijd aangevangen. Asperen maakt een gedreven indruk en zoekt gelijk de aanval op, er wordt goed gecombineerd en in de 3e minuut wordt er een corner weggegeven door Heukelum. De Corner wordt door Esmay genomen en beland precies bij Anouk op haar hoofd die alleen nog maar richting doel hoeft te knikken om de 0 – 1 aan te tekenen. Dit is haar 1e goal bij de MO17-1 en dat maakt het nog mooier. Na deze snelle voorsprong gaat het team niet achterover leunen maar blijft de aanval zoeken vele volgen er op het doel van Heukelum maar de precisie ontbreekt, Heukelum doet verwoede pogingen om onder de druk uit te komen maar de kansen worden vakkundig door onze keeper weggespeeld. Dan breekt de 11e minuut aan Heukelum start een aanval en in het strafschop gebied staat alles op een kluitje, de bal wordt weggeschoten maar niet ver genoeg zodat een speler van Heukelum eens op doel kan schieten en buiten bereik van de keeper in het doel beland, 1 – 1. Vanaf dit moment begint Asperen de controle over de wedstrijd te verliezen, er wordt te gehaast gespeeld de posities worden niet altijd meer gehouden. Neemt niet weg dat Asperen nog altijd de betere ploeg is. Grote kansen doen zich niet voor, maar als aan het einde van de 1e helft Heukelum weer eens voor ons doel verschijnt is het metten weer raak, vanuit het niets beland de bal in het doel en wordt er met de rust aangevangen met een 2 – 1 achterstand.

Als de 2e helft aanvangt verwachten we zoals altijd dat er nog een schepje bovenop gedaan wordt, maar om de een of andere reden lukt het maar niet en lopen onze meiden meer achter de tegenstander aan dan andersom. Het spel is rommelig en te gehaast, Heukelum groeit in de wedstrijd en zonder zelf kansen te creëren, komen ze gemakkelijk onder de druk van Asperen uit. De Asperse meiden werken er hard voor maar krijgen het geluk niet aan hun zijde. Het lijkt er op alsof de meiden erg moe zijn. Uit betrouwbare bron weet uw reporter dan ook dat er enkele van de Asperse meiden gesignaleerd zijn op Appelpop. Zou dat te maken hebben met het concentratie verlies? Zo kabbelt het spel naar het einde van de wedstrijd en lopen onze girls tegen een onverwachte nederlaag aan.

Volgens de staf is deze wedstrijd een mooi leermoment en wordt er alweer uitgekeken naar de volgende wedstrijd thuis tegen Everstein volgende week. Zij hopen dan ook dat de toeschouwers weer in grote getale aanwezig zijn.