MO17-1 Wint laatste beker wedstrijd

SC Everstein MO17-1 (9-tal)

... (e.d.)
Assist: Sam Kroeze

15 september 2018 10:15

Arno de Kock

15-09-2018

Asperen MO17-1 – Everstein MO17-1

Lieve lezers wie denkt dat de zomer reeds voorbij is heeft het mis. Deze zaterdag halverwege de maand september is er een waarbij de korte broeken nog steeds gedragen kunnen worden. Nu de meiden in de kleedkamer nieuwe trainingspakken aan het passen zijn, maakt uw razende reporter van de gelegenheid gebruik om de trainer eens aan een stevig interview te onderwerpen. De trainer, Jurgen de Ridder is nieuw in het trainersgilde en dus ook de omgang met de media. Hij weet als geen ander dat de media je kan maken en breken. Zo weet hij zich nog goed de eerste training te herinneren, eentje om nooit meer te vergeten. Jurgen; Daar sta je dan, voor de eerste keer op het trainingsveld, dan staan daar 13 van die meiden tegenover je met hun armen over elkaar en die blik in hun ogen…. Je hoort ze bijna denken van, zo mannetje dus jij denkt ons nog wat bij te brengen, ha dat zullen we dan nog wel eens zien. Maar goed ik ben natuurlijk gewend aan deze blikken, thuis zie ik die ook regelmatig…

Inmiddels weet hij respect op te brengen voor al die trainers die al jaren dit vak beoefenen. Het is niet dat de training begint om 19:00 uur en om 20:15 weer klaar is, nee je moet deze trainingen ook voorbereiden en de materialen klaar zetten en na de training ook de spullen weer opbergen zodat anderen er weer gebruik van kunnen maken. Zo geld dit al helemaal voor wedstrijden, soms 1 ½ uur van te voren aanwezig zijn omdat je toch ook naar de wedstrijden toe moet rijden, opstellingen maken. Teleurstellingen waar de meiden mee te maken hebben als ze wissel staan of een blessure hebben. En ja daar zijn het nu eenmaal meiden voor, er gaan toch andere zaken om in die hoofden van de girls. FF bijpraten over wat ze de dag hebben meegemaakt, in plaats van te luisteren wat de trainer te vertellen heeft wordt hij vaak onderbroken omdat zij een beter idee hebben, of de kleding keuze..

De kleding keuze, dat is toch ook wat. De kleding is of te groot, te klein, te strak en de kleur is ook niet altijd geliefd. Als je het dan over de duivel hebt komen de meiden met een opgewonden hoofd het veld op lopen, ze hebben namelijk net de nieuw beoogde trainingspakken gepast, en inderdaad vrij samen gevat vinden de meiden dat ze op Volendammers lijken en deze pakken nooit zullen dragen. De kleding commissie mag dus op zoek naar andere pasvormen…. Dat meiden anders denken dan jongens is een van de opvallendste verschillen.

Goed, dan terug naar de wedstrijd. De laatste bekerwedstrijd staat voor de deur en deze zal tegen Everstein zijn. De tegenstander mag veldkeuze bepalen en onze prinsesjes mogen aftrappen. De trainer verwacht veel van deze wedstrijd en staat ontspannen in zijn coach vak te dirigeren. De girls starten de wedstrijd goed, zoals de laatste weken wel vaker het geval is. Het zal dan ook niemand verbazen als de bal na 5 minuten alweer in het netje ligt. Nadat Jesmee de bal onderschept heeft, geeft zij Fleur K een niet te missen kans. Zij schuift de bal dan ook netjes in het hoekje en de keeper doet een verwoede poging maar kan niet bij de bal, 1 – 0. Daarna blijven de meiden geconcentreerd spelen en volgen er vele aanvallen op het doel van de tegenstander, maar geen enkele weet ook het net te doen bollen. Ook strakke voorzetten waar je alleen maar tegenaan hoeft te lopen zijn niet aan de spitsen besteed. Nadat er vele ballen net over of net naast zijn geschoten is het voor de sterk fluitende scheids Arno de Cock tijd om een versnapering te nuttigen.

In de rust heeft de trainer complimenten uitgedeeld, maar dat de meiden niet moeten vergeten dat er nog een helft gespeeld moet worden. Na de gebruikelijke keepers wissel wordt de 2e helft aangevangen. De tegenstander lijkt in de rust een beetje de kluts kwijt te zijn geraakt. De keeper staat namelijk zonder handschoenen op het veld en iedereen moet op zoek naar deze ballenvangers. Als dan eindelijk de handschoenen uit de wilgen zijn gehaald wordt er afgetrapt. De kantine beheerster Sonja, die onze supporters een heerlijk bakkie koffie heeft voorgeschoteld, stuurt ze naar het veld toe om onze girls naar de overwinning te schreeuwen. De 2e helft is een leuke wedstrijd om te zien met kansjes over en weer. Net alsof het lijkt dat de wedstrijd dood bloed gebeurd er dan toch nog iets spannends. De bal wordt in het strafschop gebied gespeeld en in een kluwen van paardenstaarten wordt er geroepen dat er hands wordt gemaakt door Everstein. Maar voordat de scheids kan fluiten, schiet een van de meiden uit Everdingen maar in eigen goal, 2 – 0. Deze goal geeft ineens weer vertrouwen aan de meiden en gaan zij op zoek naar meer. en idd 2 minuten voor tijd legt Sam de bal terug op Sydney, die denkt vernietigend uit te halen en de bal met keeper en al in het doel te schieten. Echter zij raakt hem niet geheel vol en de bal gaat enigszins langzaam richting doel. De keeper had ook een kanonskogel verwacht en geen rollertje, zodat zij de bal geheel verkeerd inschat en tussen haar benen door in het doel verdwijnt. 3 – 0. Al met al een verdiende overwinning voor de girls.

De trainer is dan ook terecht trots op zijn meiden en is alweer bezig met de wedstrijd van volgende week waar ze tegen Roda Girls/Bommelerwaard moeten spelen.