MO17-1 Nederlaag competitie start

Opstelling Asperen MO17-1

22-09-2018

Roda Boys/Bommelerwaard MO17-1 – Asperen MO17-1

Lieve lezers de eerste competitie wedstrijd staat al weer voor de deur. Na een wisselvallige beker wedstrijden willen de meiden de competitie goed beginnen. Dat het moeilijk zal worden zal duidelijk worden als de tegenstander van vandaag bekent is.

Weet u het nog 16-09-2017 competitie wedstrijd Rodaboys/Bommelerwaard MO17-1 tegen onze Girls, na een onstuimige zee reis werden de meiden compleet van het veld gespeeld, onder leiding van een dirigerende scheidsrechter leden de Girls een 4 – 1 nederlaag. U begrijpt dat de meiden vandaag toch wat terug houdend aan de wedstrijd beginnen.

En zoals verwacht gebeurd dan ook , met een straffe wind tegen wordt de wedstrijd begonnen en nadat de Kerstmuziek nog nagalmt over het veld heeft de tegenstander de 1e goal al in het netje liggen. Na een afgeslagen bal wordt de bal ineens op het doel geschoten en gedragen door de wind is er geen houden aan voor onze keeper, 1 – 0. Dat beloofd nog wat voor het vervolg van de game. Na deze tegenslag weren onze meiden zich danig alleen door de wind komen ze er niet echt uit, en omdat onze tegenstander slim op de tactiek van Asperen inspeelt lijkt het alsof zij er steeds een paar meer hebben opgesteld. Maar na diverse keren het aantal blauwe shirts geteld te hebben, zijn het er toch iedere keer weer 11.

Het duurt uiteindelijk toch nog tot de 35e minuut voordat die Roda…. Girls het doel weer weten te vinden. Na een kadootje van de scheids wordt de vrije bal van net buiten de 16 meter ineens over de keeper in het doel geschoten en is het 2 – 0. Daarna gaat het snel, binnen 4 minuten liggen er nog 2 in zodat we met een 4 – 0 stand gaan rusten.

Na de rust verwachten de toeschouwers een spel van Asperen te zien die ze normaal gewent zijn te zien. De bekende keepers wissel en met Sydney op het middenveld zijn er hoge verwachtingen. Maar men komt bedrogen uit, Sydney heeft net een week bivak achter de kiezen en je kan zien dat ze daarvan nog niet geheel hersteld is. Ondanks dat de meiden veel beter spelen dan in de 1e helft komen ze niet echt aan kansen toe, ook de tegenstander krijgt niet veel ruimte waardoor het een gelijk opgaande wedstrijd is. Helaas door een verkeerde terugspeelbal komt de tegenstander op een 5 – 0. De strijd wordt niet opgegeven en het team gaat op zoek naar de eretreffer, en deze vinden ze uiteindelijk in de 78e minuut. Na een goede combinatie weet Marijn alsnog tegen te scoren en de eindstand op 5 – 1 te brengen.

Ondanks de wind hebben onze meiden verdiend verloren van een erg sterke tegenstander die waarschijnlijk hoog op de ranglijst zullen gaan eindigen.

Lieve lezers wederom een verslag van uw Razende Reporter, tot volgende week.