MO17-1 Gelijk tegen Vuren

Opstelling

20-10-2018

Asperen MO17-1 – Vuren MO17-1

Lieve lezers terwijl Nederland ontwaakt is uw razende reporter alweer bezig met de voorbereidingen voor de volgende wedstrijd van ons Dreamteam de meiden van MO17-1. Na de gewonnen derby tegen Heukelum staat alweer de volgende Lingewaalse derby op het programma en wel tegen Vuren. Vuren een bekende tegenstander, en de meiden hebben nog wat recht te zetten tegen deze tegenstander. De eerste vriendschappelijke wedstrijd van dit seizoen werd er namelijk in de laatste minuut van verloren met 2 – 1. Zoals wellicht bekent zijn onze Girls nogal kritisch over de kledingkeuze van onze technische begeleiding. Na diverse pas sessies is er uiteindelijk voor een trainingstenu gekozen waar onze meiden zich wel in kunnen vinden. U begrijpt dan ook wel dat de meiden nogal gespannen zijn tijdens de uitreiking van de trainingspakken. Ze zitten als gegoten en het is dan ook tijd voor een modeshow, waar er op een deel van het hoofdveld nog gevoetbald wordt, lopen de girls als echte modellen op het andere deel de kleding te showen. Via deze weg wil het team dan ook zijn dank uitspreken aan de sponsors; R&H Kassasystemen en aan J4 Deco&Fashion die deze wonderschone kledinglijn mogelijk hebben gemaakt.

Goed, dan waar het vandaag uiteindelijk om gaat, De wedstrijd tegen Vuren. Een geduchte tegenstander met een snelle linksbuiten die ons in de eerste wedstrijd de das om deed. Er wordt afgetrapt en de girls zoeken de aanval op. De wedstrijd golft over en weer en voor de toeschouwer is het een erg leuke wedstrijd om te zien. Met kansen over en weer maar geen doelpunten wordt er met de rust aangevangen met een 0 – 0 tussenstand.

Als de girls uit de kleedkamer komen zien de toeschouwers een verassing in de opstelling van Asperen. Waar normaal Fleur K het doel verdedigd in de 2e helft zien we nu Sanne op de goal staan. Na even kort met de leiding gesproken te hebben blijkt dat Fleur K een pols blessure heeft opgelopen en daar nog teveel hinder van ondervind. Sanne die nog nooit op doel heeft gestaan vind het uiteraard wel spannend allemaal. Maar met Sydney erbij in het veld zetten de girls nog extra aan en dat resulteert dat Vuren nog maar nauwelijks op de helft van Asperen te vinden is. Als dan iedereen er van overtuigd is dat het niet lang meer kan duren voor de 1 – 0 wordt gescoord, gebeurd er dan toch iets waar niemand rekening mee heeft gehouden. In de sporadische keren dat Vuren op de helft van Asperen te vinden is wordt er vanuit het niets op de goal geschoten. De bal gaat hard en hoog over de keeper heen in het doel. En i.p.v. de 1 – 0 staat het nu 0 – 1 voor Vuren. Asperen laat zich daardoor niet uit het veld slaan en slaan keihard terug. Als Asperen de aftrap heeft genomen wordt er een overtreding gemaakt en wordt de vrije bal genomen door Fleur K. Fleur schiet de bal ineens op het doel en de keeper laat de bal los, Sydney is er als de kippen bij om deze buitenkans te verzilveren en de 1 – 1 op het bord te zetten. In de nog resterende minuten probeert Asperen er alles aan te doen om de uitslag in hun voordeel te beslechten. Maar helaas blijkt de 1 – 1 stand ook de einduitslag te zijn.

Alle meiden een compliment hoe deze wedstrijd gespeeld is en er is omgegaan met de tegenslag. In het bijzonder Sanne die in het belang van het team de 2e helft op doel heeft gestaan.

Lieve lezers wederom een verslag van uw Razende Reporter, tot volgende week.