MO17-1 houden de nul.

3 november 2018 10:30

03-11-2018

Arkel MO17-1 – Asperen MO17-1

Lieve lezers, Nippend aan een goud gele rakker, kijkt uw razende reporter vanaf een gezellig terras op de Volendamse dijk uit over het ijsselmeer. Als plotseling een bliep hem ontwaakt uit een mooie droom. Met samengeknepen ogen tuurt uw reporter naar het scherm van zijn telefoon. Een berichtje van voetbal.nl, Stem nu op Player of the match Arkel MO17-1 – Asperen MO17-1. Tja daar zit je dan, weekeindje weg naar Volendam, wedstrijd gemist van de Girls. Uw reporter weet inmiddels dat Jesmee en Marijn gescoord hebben maar zouden dat dan de players of the match zijn? Misschien is het wel Sydney geweest die de ene wonderschone redding na de andere heeft gemaakt, en daarmee de nul heeft gehouden. Tot grote frustratie van de tegenstander.

Of dan toch onze behendige buitenspelers Sam en Esmay, die de topschutters dusdanig vrij voor de keeper brengen dat deze er alleen maar tegen aan hoeven te lopen.  Misschien moet het wel een van de middenvelders zijn die de tegenstander van het kastje naar de muur sturen. Terra die de ene na de andere hakballetje door de benen van de tegenstander speelt, of Kim die in al haar onschuld iedere keer weer haar voet tegen de bal weet te krijgen net voordat de tegenstander bij de bal is. En Sanne dan die een gave schijnt te hebben om regelmatig de tegenstander voor de voeten te lopen zodat zij niet aan een fatsoenlijke aanval toekomen

Ik zou de verdediging te kort doen als zij geen kans zouden maken om Girl of the match te zijn. Flore die al wedstrijden lang laat zien dat zij onomstreden de rechtsback positie inneemt, geen tegenstander komt er langs. En Merel dan die met uitgekookte schouderduwtjes menig tegenstander onder het gras stopt. En dan is daar ook nog de Kooise Anouk die hoog boven iedereen uittorent en met slimme lange ballen de voorwaartsen weet te bereiken.

Natuurlijk heb je ook wissels nodig om de soms uitgebluste meiden te vervangen en de tegenstander tot grote wanhoop te drijven. Nikki en Tessa nemen deze rol erg serieus, en als zij dan invallen lopen zij dan ook het snot voor de ogen.

U begrijpt lieve lezers, moeilijke keuze.

Wellicht denkt onze tegenstander daar tijdens het lezen van dit verslagje toch nog anders over.

Hoezo goeie keeper, als de bal iedere keer in de handen wordt gespeeld. Geen wonder dat we niet scoren als elke bal richting doel ver over of naast gaan. Wij de kansen maar de tegenstander scoort met 2 uitvallen. Het gehele team een offday heeft. Tja zou er dan toch een tegenstander de player of the match zijn.

Alleen diegene die de wedstrijd hebben bijgewoond zullen weten wie er nou de ster van de dag is geweest, en daarom legt uw reporter met een glimlach zijn telefoon aan de kant en besteld bij de ober nog maar eens zo’n lekkere goudgele rakker