MO17-1 neemt sportief revanche

Heukelum MO17-1

... (intikker)
Sanne van Gameren (vrije trap)
Marijn Horden (intikker)

6 oktober 2018 10:00

Patrick de Ridder

06-10-2018

Asperen MO17-1 – Heukelum MO17-1

Lieve lezers wederom een prachtige dag om een wedstrijd te spelen. En wat voor een wedstrijd, namelijk een heuse derby en wel tegen Heukelum. Heukelum een wel erg bekende tegenstander, onze girls hebben namelijk ook al in de beker competitie tegen deze meiden gespeeld. Deze wedstrijd hebben zij voornamelijk tegen zichzelf gespeeld en Heukelum heeft daar gretig gebruik van gemaakt en met 2 – 1 gewonnen. Reden voor revanche dus…..

De warming-up wordt zonder muziek gedaan??? Wat wel eens kan duiden dat de meiden of erg gespannen zijn, of erg gefocust. Als uiteindelijk de scheidsrechter het juiste veld heeft weten te vinden wordt er iets te laat afgetrapt en zullen wij gaan meemaken wat de komende 80 minuten voor het publiek vertoont gaat worden. Heukelum trapt af en Asperen gaat op jacht naar de bal. Als uiteindelijk de bal veroverd wordt begint het kat en muis spelletje vormen te krijgen. Asperen is niet nerveus en trekt de wedstrijd naar zich toe en Heukelum komt maar moeizaam onder de druk uit. Steeds verder rukken de voorwaartsen richting doel en dat resulteert in de 15e minuut in een corner. De robuuste verdediger Anouk wandelt rustig richting strafschop gebied en knikt eens tegen Fleur K die de corner gaat nemen. Fleur K begrijpt wat Anouk wil en lepelt de bal richting de penaltystip, Anouk die vanaf de 16 meter richting dezelfde stip komt instormen hoeft dan alleen nog maar haar voet tegen de bal te plaatsen om vervolgens juichend weg te lopen, en de keeper verbouwereerd achter te laten. 1 – 0 voor onze girls.

Dat je kan leren van je fouten blijkt wel uit de volgende fase van de wedstrijd, daar waar ze de vorige wedstrijd de controle over het spel kwijt raakte is dit nu niet het geval. Asperen blijkt druk zetten en Heukelum kan maar af en toe spelde prikjes uitdelen. Het is dat Marijn te weinig met de ruimte weet om te gaan of haar medespelers zijn steeds een stapje te laat anders hadden er in de 1e helft wel meer goals gevallen. Net als iedereen zich klaar gaat maken om eens een lekker bakkie koffie te gaan drinken, gebeurd er dan toch nog iets waar helemaal niemand rekening mee heeft gehouden. In de spaarzame aanvallen van Heukelum komt de bal richting het strafschop gebied van Asperen. Sanne en Anouk denken van elkaar dat ze de bal wel zullen wegtrappen en de speler van Heukelum zegt dan bedankt en schiet de bal dan maar in het doel. 1 – 1. De oom van Anouk, Thijs de Jongh zou de bal met medespeler en al over de zijlijn schieten, en zondag zal deze situatie nog wel ff de revue passeren denken wij zo.

Goed met toch nog enige teleurstelling wordt er in de kleedkamer verteld dat dit kan gebeuren en dat we de moed niet moeten opgeven en door moeten gaan met hoe we de eerste helft hebben gespeeld. Het massaal toegestroomde publiek staat te dringen om een goed plekje langs de lijn te bemachtigen.  De 2e helft wordt aangevangen en de Girls blijken toch nog enigszins onder de indruk te zijn geweest van de gelijke stand. Heukelum bijt flink van zich af en komen steeds gevaarlijker richting ons doel. Voor de trouwe toeschouwer begint deze wedstrijd te lijken op die van de beker. Na een minuut of 20 krijgt Asperen weer een beetje de overhand en krijgen onze tijgers een vrije tap net buiten de 16 meter. Deze vrije trap wordt door Sanne genomen, ze staat achter de bal en diverse scenario’s schieten door haar hoofd. De bal ineens op doel, de bal voorgeven en wordt door een speler van Heukelum in eigen doel gewerkt of de bal wordt voorgegeven en met een snoekduik wordt de bal snoeihard achter de keeper  gekopt. Maar Sanne weet ook dat er een afspraak is gemaakt met de overige girls, als zij namelijk niet scoort dat moet zij de kleding wassen. Aangezien zij niet zo handig is met een wasmachine, kiest ze voor een bal ineens, en inderdaad de bal gaat richting doel en de keeper is te klein om de bal die strak onder de lat gespeeld wordt weg te tikken. 2 – 1 voor de meiden. Het lijkt of de weerstand gebroken is en de tegenstander ziet er blijkbaar geen heil meer in. Steeds verder worden de Heukelummers terug gedrongen en komen er ook niet meer aan te pas. Volgens de leiding van Heukelum was het eerder Asperen die de score verder uitbouwde dan die van Heukelum. En in de 69e minuut valt de definitieve beslissing, Sydney die een diepe bal op Marijn speelt en waar de keeper van Heukelum denkt die heb ik, denkt Marijn daar toch anders over, en net voordat de keeper bij de bal is  tikt Marijn de bal langs de keeper in het lege doel. 3 – 1.

Uiteindelijk is het wederom Marijn die de eindstand op 4 – 1 bepaald nadat uit een corner de bal in de kluts terecht komt en voor de voeten van Sydney komt die tegen de keeper aan schiet, de terug komende bal wordt door Marijn netjes in het doel gelegd.

Al met al een dik verdiende overwinning voor onze Girls en hebben sportief revanche genomen op de nederlaag in de bekerwedstrijd.