MO17-1 Wint eerste wedstrijd

Opstelling

29-09-2018

Asperen MO17-1 – ST Almkerk/Altena MO17-1

Lieve lezers, na de oor wassing van vorige week staat vandaag een volgende uitdaging op het programma en wel tegen de beste meiden van Almkerk en Altena die gezamenlijk de competitie zijn gestart. Maar deze meiden krijgen te maken met het beste wat Leerdam en Asperen te bieden heeft. De wedstrijd begint en deze golft over en weer, met toch wel een klein overwicht van de bezoekers. Dat leid in de 18e minuut tot de volgende situatie. Waar onze keeper spartelend op de grond ligt om de bal te onderscheppen, denkt Fleur P de bal gemakkelijk weg te kunnen schieten. En dat doet zij dan ook, echter wel in eigen doel!! 0 -1 Na deze tegenvaller zijn de meiden ff de kluts kwijt en is het Terra die de bal van de doellijn moet halen om een grotere achterstand te voorkomen. Mouwen opstropen dus, en de strijd aangaan. De werklust wordt beloont en wel door Esmay die de bal van Sanne krijgt en subtiel achter de keeper in het doel werkt, 1 – 1. Dat je niet te lang moet blijven stilstaan bij mooie momenten blijkt wel dat 2 minuten later de tegenstander alweer een voorsprong heeft genomen, de snelle spits gaat een sprintduel aan en komt daarbij als winnaar uit de bus. 1 – 2.

In de rust hoeft de trainer dan ook niet in te grijpen of een donderspeech te doen want de meiden zelf vinden dat er eens uit een ander vaatje getapt dient te worden om deze wedstrijd tot een goed einde te brengen. De gebruikelijke keepers wissel vind plaats en daarmee ook het wedstrijd beeld. De mouwen zijn opgestroopt en de blik in de ogen van onze Girls zouden niet misstaan in welke horrorfilm dan ook. De tegenstander krijgt de schrik van hun leven. Zij kunnen hun spitsen niet meer bereiken, het middenveld werd overlopen en er was voor de verdediging geen houden meer aan. Met meer de beuk erin gooien , harder werken en vechten om elke bal krijgen onze Girls de wedstrijd in handen. Het kan dan ook niet lang meer duren voordat de aansluit treffer gemaakt gaat worden. Voor het toegestroomde publiek is het niet de vraag of er gescoord gaat worden maar wanneer…… in de 58e minuut is het dan eindelijk zover, na de zoveelste veel belovende aanval is het uiteindelijk Marijn die de keeper weet te verschalken, nadat eerst Esmay en Sydney gestrand waren op de keeper. 2 – 2. De tegenstander komt niet meer onder de druk uit, maar weet wonderbaarlijk stand te houden. Voorzichtig wordt er gehoopt om toch nog een puntje mee te nemen uit Asperen. Maar zoals een vorige trainer wel eens heeft gezegd, de wedstrijd is pas over als de scheids voor het laatst gefloten heeft. De storm is nog steeds niet gaan liggen en als Jesmee de bal eens terug legt buiten de 16 meter, neemt Sydney de bal ineens op haar pantoffel. De keeper heeft ergens een fluit gehoord, dit was niet het fluitje van de scheidsrechter maar van de bal die over haar heen het in het doel explodeert. Een dik verdiende 3 – 2 voorsprong voor onze heldinnen. Ook in de laatste paar minuten weet de tegenstander geen vuist te maken en hebben onze Girls de eerste competitie wedstrijd gewonnen.

De meiden krijgen complimenten van onze tegenstander want het schijnt dat deze meiden al ruim een jaar niet meer verloren hebben.

Lieve lezers wederom een verslag van uw Razende Reporter, tot volgende week.