MO17-1 Oefend tegen SC Eversteim MO17-1

Opstelling Asperen MO17-1

26-01-2019

SC Everstein MO17-1 – Asperen MO17-1

Lieve lezers, afgelopen week is het erg koud geweest en heeft koning winter ons met een lekker laagje sneeuw verwent. Maar voor de voetbal liefhebber is dit bijna het ergste wat je kan overkomen. Er kon wel eens niet gevoetbald worden. Waar de afgelopen dagen met man en macht wordt geprobeerd om de vele kunstgras velden sneeuwvrij te krijgen om misschien toch nog ergens een wedstrijdje te kunnen spelen, heeft koning winter op vrijdag het land alweer verlaten en wordt ons land overspoeld met warm water. Als dan op zaterdag de gordijnen opengetrokken worden is er dan ook niets meer van dit witte goedje te zien. De KNVB heeft alle competitie wedstrijden afgelast, maar dat geld niet voor de vriendschappelijke wedstrijden. Onze Prinsesjes zijn dan ook dol gelukkig als blijkt dat zij gewoon kunnen spelen vandaag.

De tegenstander, SC Everstein zal een graadmeter zijn hoe onze girls ervoor staan. Waarom dan vraagt u zich af. Zoals wellicht bekent zijn onze Girls in de nieuwe competitie ingedeeld met een aantal kampioenen en een aantal tegenstanders waar SC Everstein ook tegen gespeeld heeft.

Zoals gezegd staan de meiden aan de aftrap nog naar het volkslied te luisteren als Joost B zich afvraagt wie toch dat meisje met die fel roze haarband is die aan de andere kant van het veld uit volle borst staat mee te zingen. Enkele ouders kijken hem verbaast aan en vertellen hem dit vanavond niet aan de etenstafel te vertellen, het is namelijk zijn eigen dochter Merel die daar schijnbaar onherkenbaar staat mee te lallen. Met schaamrood op zijn wangen (of zou het door de kou komen) roept Joost B dan ook, om de aandacht van hem af te leiden natuurlijk, kom op meiden, Hup Hup……..

Goed de wedstrijd is begonnen en er ontpopt zich een aantrekkelijk tafereel voor de ogen van het toegestroomde publiek, buiten het spel van de teams is daar ook nog een vlagger die bij de eerste de beste bal over de zijlijn zijn vlag iets te fanatiek de lucht ingooit en daar alleen maar met een stokje staat, de vlag die daar omheen hoort dwarrelt achter hem naar beneden. Zoals gezegd een  aantrekkelijke wedstrijd met kansjes over en weer, Asperen is iets beter en dat resulteert in de 5e minuut tot een moment om de vingers bij af te likken. De bal gaat via Fleur K naar Merel, die vervolgens Terra aanspeelt en deze met buitenkantje rechts de bal tussen 2 speelsters door de vrije ruimte in speelt, Esmay had hier al rekening mee gehouden en stormt met bal en al op de keeper af die geen enkele kans heeft en het eerste doelpunt van vandaag is gevallen. 0 – 1 voor onze Prinsesjes. SC Everstein probeert er alles aan te doen om onder de druk uit te komen maar dit lukt niet erg vandaag, Asperen is oppermachtig. Dan in de 13e minuut nog zo’n moment die het vertellen wel waard is. Er is een ingooi voor de Prinsesjes en Esmay gooit hem naar Marijn die handig wegdraait van haar tegenstander en het strafschopgebied inloopt, zij ziet de keepster iets te ver voor haar doel staat en probeert de bal over de keeper in het lege doel te schieten. Over de keepster heen gaat nog wel maar in het doel….. Alle meegereisde toeschouwers staan op de banken al te juichen, maar helaas heeft de bal iets te veel effect en beland op de paal en komt weer terug het veld in, Sam die daar dan het dichts bij staat gaat samen met een tegenstander het duel aan om de bal alsnog in het doel te krijgen.  Lieve lezers ik kan u melden dat als Sam een andere hobby zoekt, zij als balletdanser geen slecht figuur zou slaan, uw reporter heeft haar pirouettes zien draaien waar je aardig duizelig van wordt, maar helaas geen doelpunt.

De druk neemt nog meer toe en dat resulteert in de 17e minuut tot een wonderschoon doelpunt. Merel rukt op over rechts en geeft de bal voor op Marijn, zij wipt de bal op en middels een halve omhaal schiet zij de bal over de keeper zo in het doel. 0 – 2

Ondanks het grote veldoverwicht weten onze meiden niet meer te scoren en wordt onder het genot van wat mandarijntjes de tactiek voor de 2e helft besproken.

Aangezien het een oefenwedstrijd is willen de trainers ook wel eens meiden aan het werk zien op verschillende posities. Sam verschijnt als linksbuiten aan de start en Livia zal als rechtsbuiten starten, we zien al gauw dat dit voor Sam geen lekkere positie is en halverwege de 2e helft  worden deze 2 dan ook gewissel van positie. Door de wisselingen zien we dat de meiden een beetje de teugels laten vieren en we in de 52e minuut de eerste kans van SC Everstein kunnen noteren, een speelster gaat alleen op onze keepster af maar deze weet de bal met haar been tegen te houden en er zo nog steeds een 0 – 2 stand op het scorebord staat. Zo zien we dat Fleur P het erg moeilijk heeft met haar nieuwe tegenstander, zij is snel en handig met de bal. Tijd om in te grijpen door de trainer, zo zien we dat Fleur P gewisseld wordt voor Esmay, ook zij is snel en handig en schakelt zo deze gevaarlijke tegenstander uit.

De toeschouwers zien dat de wedstrijd langzaam dood bloed en er weinig opwindends meer gebeurd. Of het moet de actie van Sydney zijn die de wedstrijd doet opleven. Zij begint weer eens aan een lange solo en deze strand uiteindelijk op de goed reagerende keeper, waar Sydney denkt, buiten bereik van de keeper de bal in de verre hoek te schieten, weet die er toch nog enkele vingertoppen tegenaan te krijgen en er net niet gescoord wordt.

Al met al een leuke aantrekkelijke wedstrijd, die verdient gewonnen is door onze Girls. Tevens wil uw reporter laten weten dat via de liveblog de wedstrijd te volgen is. Ga naar de ClubApp en kies via programma, het geliefde team. Ook de toeschouwers kunnen hier hun verhaal plaatsen.

Lieve lezers wederom een verslag van uw Razende Reporter, tot volgende week.