MO17-1 Wind de grootste tegenstander

9 februari 2019 12:15

09-02-2019

Ophemert MO17-1 - Asperen MO17-1

Lieve lezers het belooft een prachtig weekeinde te worden, de weersverwachtingen waren goed. Maar het is altijd maar weer afwachten of de voorspellertjes uit De Bilt het bij het juiste eind hebben. Een blik uit het raam laat in ieder geval veel zonneschijn zien. Uw razende reporter heeft er zin in vandaag. Maar eenmaal buiten aangekomen merkt uw reporter wel dat het een beetje waait vandaag.

Onze tegenstander van vandaag komt uit de Betuwe en wel uit Ophemert. Uw reporter heeft bij het horen van deze tegenstander wel zijn bedenkingen over deze vereniging. Het lijkt alsof het bij dit team meer gaat om de randzaken dan om het spelletje, maar goed nieuwe ronde nieuwe kansen zeggen we dan maar. Nadat voor de wedstrijd eerst alle spelerspassen nauwkeurig gecontroleerd zijn en er door de scheidsrechter goedkeuring gegeven wordt aan de samenstelling van het team Asperen, weet hij nog even tegen de vlagger van Asperen te vertellen dat hij niet zo vaak fluit en hij ook maar zijn best doet en er best wel eens een “foutje” gemaakt mag worden.  Hmmm……..

Zoals gezegd er staat wel erg veel wind vandaag, en onze Girls starten de wedstrijd met een ferme wind tegen. Dat dit wel eens gevolgen zou kunnen hebben voor het wedstrijd verloop van vandaag, komen we snel achter. Hoe goed de meiden hun best ook doen het lijkt wel alsof Ophemert met een paar vrouwtjes meer voetbalt, de bal komt namelijk sneller terug dan dat ze hem weg kunnen krijgen. Het lukt zelfs een van onze toppers om de bal hoog richting de spits te spelen, en doordat de wind dit wel een leuk speeltje vind beland hij nog bijna in het doel. Ondanks dat onze Girls geen technische wereldwonders zijn, maar altijd wel voorop gaan in de strijd, waar ze veel goed mee maken, is de wedstrijd van vandaag een ware loterij geworden. Hoewel Ophemert technisch beter is weten onze girls hun toch op afstand te houden zodat onze keeper de tijd heeft om in te grijpen waar nodig.

Om maar gelijk in de nieuwe geïntroduceerde termen te komen. In de 14e is daar het eerste VAR momentje van de wedstrijd. Na een afstandsschot van Ophemert loopt de spits van Ophemert door op de keeper, die de bal los laat, en daardoor eenvoudig de 1 – 0 op het scorebord zet. Meningen zijn verdeeld, maar voorlopig een achterstand. Het is duidelijk onze Girls hebben 2 tegenstanders en daarvan is de wind wel de grootste. Mooiste voorbeeld is wel de 2 – 0 de bal wordt van de zijkant voorgegeven, de keeper loopt uit om de bal te onderscheppen, maar daar is ie weer, de wind denkt er anders over, en blaast de bal achter de keeper langs waardoor de spits eenvoudig kan binnen tikken.

Nadat Livia bij de cornervlag al eens werd getrakteerd op een Ipon, en de tegenstander gewoon door mocht gaan met de aanval, kwam enkele minuten later het 2e VAR momentje op de proppen. Livia die de bal in het strafschop gebied de bal onderschept en van achter aangetikt wordt, waardoor zij liggend op de grond de controle over de bal kwijt is. Wordt door de tegenstander dankbaar verzilverd in een 3 – 0 voorsprong. Waarschijnlijk zijn de contactlenze van de scheids achter zijn oogkassen gewaaid…..

Tijd voor bezinning en tijd voor een drankje

Natuurlijk is de wind een grote spelbreker vandaag maar dat wil niet zeggen dat Asperen zich naar de slachtbank moet laten leiden, dus de mouwen worden opgestroopt. Er wordt afgetrapt en al snel verschijnt Ophemert weer voor het doel, en voor dat we er erg in hebben ligt de bal alweer in het netje. 4 – 0 Dit is het moment voor de meiden om te zeggen tot hier en niet verder, allen gaan de strijd aan en ook Ophemert ondervind de kracht van de wind en een strijdlustige tegenstander. Het ziet er misschien niet altijd even mooi uit maar strijdlust is altijd een genot om naar te kijken. Het zal u dan ook niet verbazen dat Asperen steeds vaker voor het doel van de tegenstander verschijnt. Dit resulteert in een welverdiende ere treffer van Esmay.

Ondanks dat de tegenstander verdient gewonnen heeft, en ondanks dat er bij Asperen wel 5 MO15 spelers op het veld staan, kunnen onze Prinsesjes met opgeheven hoofd het speelveld verlaten. En zich vanaf volgende week gaan richten op de competitie, voor de winterstop werd er ten slotte ook in de 1e wedstrijd verloren, en eindigden we op de 2e plaats.