Net geen overwinning in Leerdam

18 april 2015 15:00

E.L. Ercee

Opstelling Asperen 4

LRC 6 - Asperen 4  1-1 (0-0)

De wedstrijd van het seizoen! Zo werd de wedstrijd door het 4e getypeerd. De gehele week sprak iedereen elkaar toe op de Asperen4-App. Zaterdag 18 april moest onze dag worden! Het maakt niet uit wie er laatste wordt, maar wij worden het niet!

Een volle selectie, een ruimte supporterskern (Jeugdbrandweer Leerdam, bedankt voor de steun!) en mooi weer. Het kon niet op!

Het spelniveau dat de toeschouwers de eerste helft werd voorgeschoteld, was echter niet om aan te zien. Geen coaching, geen beleving en niet echt de wil om te willen winnen. Gelukkig leek het er bij LRC ook niet echt op dat ze de laatste plek wilden ontlopen. In 45 minuten viel er uiteindelijk 1 grote kans te noteren. Jonathan lette echter op en wist de bal van de doellijn te halen. Een bloedeloze 0-0 bij de rust en eigenlijk kon het de 2e helft van 2 kanten alleen maar beter gaan.

Na een flinke peptalk gedurende de rust, kwamen we geweldig uit de startblokken. De thuisclub kwam er eventjes niet aan te pas en de kansen stapelde zich op. O.a. Harm en Peter hadden helaas het vizier niet 100% scherp staan, gelukkig was het Alexander die in de 50e minuut scherp reageerde op een slordigheidje in de verdediging, waardoor we verdiend op 0-1 kwamen.

We bleven domineren, kregen nog een paar kansen en de overwinning leek een zekerheid. Het laatste kwartier kantelde de wedstrijd. LRC werd sterker, kreeg een paar kansen en vlak voor tijd werd een vrije trap langs Lukas geknald.

Helaas dus weer geen overwinning, maar slechts een gelijkspel. Gezien het spelbeeld over 90 minuten was de uitslag geheel logisch en kon er door niemand worden geklaagd.

Het enige waar wel over kon worden geklaagd was de waardeloze sfeeractie van Wimpie P.... waar via de social media spreekkoren, vuurwerk en allerlei sfeeracties werden beloofd, bleef het bij het maken van enkele foto's en het maken van een wedstrijdverslag op de Asperen 4 app..... Jammer Wim, maar top de je er was!

Volgende week om 11.15 (!!!) thuis tegen nummer 10 Sparta '30, onze laatste kans om van de laatste plaats te geraken.....

Komt u ook kijken????