Asperen vrouwen 1 gaan goed van start!

SV Noordeloos VR2

Vrouwen, VR1, Groep 3 19

22 augustus 2015 12:30

Het seizoen is weer begonnen! Afgelopen woensdag hebben we kunnen oefenen, maar vandaag ging het weer om punten. Het kwik liep al aardig op en er werd 's ochtends al besloten, iedereen die airco had zou rijden. Alsnog hadden we teveel auto's, weliswaar niet allemaal voorzien van airco, maar dat moesten we maar voor lief nemen. In Noordeloos aangekomen bleek de klep van Simone haar auto niet meer open te gaan, oeps! Gelukkig kon de bank plat, zodat we de tassen nog konden pakken. Marina was haar tas nog aan het pakken toen Simone hem weer dichtgooide. Ach, de conclusie was dat Marina geen arm nodig had om te voetballen. We waren vrij vroeg dus we konden nog even bijkomen op hun terras.
Vandaag hadden we onze luchtige shirtjes van ZZP News aan. Onze officiele tenues zijn niet bepaald geschikt voor tropische temperaturen. We hadden wederom 12 dames en Danique die na haar wedstrijd weer bij ons aansloot, dank daarvoor! Tijdens de warming up merkten we dat de wedstrijd van woensdag nog in de benen zat. En de spierpijn eruit lopen zat er met dit weer niet in. Toch gingen we ervoor en deden onze uiterste best om ondanks de hitte toch goed voetbal neer te zetten. Op zich lukte ons dat aardig, alleen leek het of afmaken net teveel kracht kostte. We kregen behoorlijk wat kansjes, maar niemand van ons kreeg hem werkelijk in het net. Sharon kreeg het wel voor elkaar om na 13 minuten alweer plaats te nemen op de bank naast Cecil. Goed, ze maakte een overtreding, maar 10 minuten eruit ging wel een beetje ver. Zelfs met 10 man kwamen we eigenlijk niet in de problemen. Maar scoren, dat kwam er ook niet van. Uiteindelijk in de 42ste minuut was het Renate die ons op de verdiende voorsprong bracht. Na een voorzet van rechts, schoot de bal door, bij Renate in haar voeten, ze haalde uit 0-1.
In de rust merkten we dat veel last hadden van de warmte. Pepsels, chips, snickers en sportdrank waren nodig om iedereen weer op kracht te krijgen. Dit had ons goed gedaan, en dat lieten we zien. In de eerste minuut dribbelde Lisa door tot aan het doel, waar ze netjes in de hoek schoot. Weer een minuut later was het Marlene die zich vrij speelde en de bal het doel in tikte. 0-3, zo dat voelde goed. Eigenlijk was het al gedaan, maar tien minuten later waren alle kansen voor Noordeloos verkeken. Lisa sprintte weer op het doel af, Jacintha liep mee. Lisa hield het overzicht en legde de bal af waardoor Jacintha kon intikken 0-4. Na de aftrap hadden we vrij snel de bal alweer en kregen we een ingooi voorin. Sharon draaide mooi weg waardoor ze alleen naar het doel kon lopen. Iedereen dacht dat er een voorzet zou komen, maar Sharon zag een gaatje in de korte hoek 0-5.  De krachten vloeiden steeds meer weg maar Asperen wist toch nog te scoren Jacintha zag Sharon, zo vrij als god in Frankrijk, op de 16 staan. Sharon draaide door en haalde hard uit 0-6. Enige smet op deze overwinning was het tegen doelpunt van Noordeloos. Er was een handsbal in de 16, waar hadden we dit eerder gezien? Helaas deze keer floot de scheids wel, en Noordeloos kreeg toch nog een doelpuntje. We voetbalden nog even door maar iedereen vond het erg warm dus er werd op tijd gestopt. 1-6 winst, drie punten voor de beker. Een goede start van dit seizoen.