De competitie is begonnen!

GVV'63 VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse 843

12 september 2015 15:00

S.van Weenen

Vanwege een internationale trainingsstage van onze verslaggeefster heeft u ons een tijdje moeten missen. Daarom nu een korte samenvatting van de gespeelde wedstrijden.

In het bekertoernooi werd nog 2x gewonnen,  eerst op dinsdagavond met 10-0 van Altena en vervolgens op zaterdag met bijna dezelfde cijfers van Herovina/Vuren....mits de tegenstander gewoon het fatsoen had om 90 min te blijven voetballen!! Het bereiken van de 2e ronde van de KNVB beker is dus weer een feit.

Op dinsdag 8 september  wat meer tegenstand uitgezocht door te gaan oefenen tegen Beesd, een zondag 3e klasser. Voetballend konden we goed mee, positiespel was vaak om vrolijk van te worden alleen de kansen die we kregen wisten we niet te benutten. Beesd ging hier wat makkelijker mee om en trakteerde ons op een 3-0 nederlaag.

Inmiddels is onze verslaggeefster weer in het land en hoeft u niets meer te missen! Maar goed ook want de competitie is begonnen. Afgelopen zaterdag speelden we om 15.00 uur thuis tegen GVV’63.  Deze ploeg was ons niet geheel onbekend, vorig jaar troffen wij ze ook in de competitie.  Onze laatste competitie wedstrijd speelden we tegen deze ploeg en wonnen we met 3-0. We waren nu gebrand op weer een overwinning, de enige manier om de competitie goed van start te gaan. Door dat we meerdere speelsters hebben met buitenlandse ambities misten we weer wat mensen vandaag. Maar met behulp van de MA1 hadden we toch genoeg mensen om fatsoenlijk te kunnen voetballen, MA1 bedankt!. Ook onze vlagger denkt carrière te kunnen maken in het buitenland, dus ook dat moesten we even zelf oplossen.

Om 15.00 trapten wij af en was de competitie begonnen. Asperen ging een beetje rommelig van start, we hadden wel de overhand maar we konden nog niet onze stempel op de wedstrijd drukken. We worstelden ons door deze fase heen en na dat Marlène ons met een geweldige volley op 1-0 zette kwam het voetbal er meer in. Hoewel we soms wat meer over moesten spelen en vrij moesten lopen ging het toch langzaam wat beter. Het was Mariska die ons via de binnenkant van de paal op 2-0 tikte. Vlak voor rust schoot Sharon ons met een 3-0 voorsprong de rust in. Een prima stand om wat te gaan drinken.

Na de rust zetten we aan en probeerden we voetballend de score te vergroten. Dat lukte aardig, Marlène schoot ons eerst op 4-0 en niet veel later ook op 5-0. Een lange bal van achter viel tussen de keepster en de verdediger van GVV’63, maar beiden deden ze niets. Dus Marlène bedankte en schoot de bal erin.  Na een corner viel de bal eigenlijk in de 16 en niemand van GVV’63 kreeg hem eruit. Sharon kreeg de bal te pakken en schoot hem achter de keepster 6-0. Een paar minuten later legde hun verdediger Marlène neer in de 16…penalty! Aan niemand minder dan Marina de eer om ons 7de doelpunt te maken. Ze bleef zo koel als een kikker en plaatste de bal in de hoek. Een leuk feitje voor de kijkers thuis, dit is het eerste officiële competitie doelpunt van Marina! Op het toernooi in Vuren schoot ze ons in de finale met een geweldig afstandsschot langs Haaften. Na aanleiding van het doelschieten van de donderdag training werd zelfs getwijfeld of we haar als spits moesten gebruiken. Maar de keuze is toch gevallen op vaste penaltynemer…Marina van harte gefeliciteerd! Het bleef echter niet bij 1 penalty, want iets later ging Marlène over de knie bij de keepster, dus werd de bal weer op de stip gelegd. Deze keer gunden wij Danique de eer om de penalty te nemen.  Alleen nu zat de lange keepster van Gameren wel goed en moest Danique snel terug naar het doel. Gelukkig ging dat goed en was het even later Marlène die alsnog de 8ste treffer maakte. Ook Gameren hielp ons nog een handje, Sharon schoot tegen de verdedigster aan die met haar knie de bal in het doel werkte 9-0. Al met al een hele mooie uitslag voor de eerste wedstrijd van dit seizoen. Echter als we kritisch naar onszelf kijken waren we de concentratie af en toe wat kwijt en hebben we best veel kansen nog laten gaan. Dat is weer iets waar we aan kunnen werken deze week zodat we volgende week tegen Good Luck weer het beste van onszelf kunnen laten zien.