Goede tweede helft, compenseert het drama van de eerste helft.

Good Luck VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse 843

19 september 2015 12:00

Opstelling Asperen VR1

Good Luck VR1 – Asperen VR1, de wedstrijd die voor ons vandaag op het programma stond. Vorig jaar ook al twee keer tegen deze ploeg gevoetbald. Toen twee keer gewonnen, maar die uitwedstrijd waren we geen schijn van onszelf. Aan ons de taak om deze keer beter uit de verf te komen. Het begon al goed toen we in plaats van op een voetbalveld bij een klooster terecht waren gekomen. Gelukkig waren daar een paar behulpzame mannen en bleken we aardig in de buurt te zijn. Iets vertraagd moesten we snel omkleden, dus wij het tempo wat opgevoerd zodat we toch op tijd buiten stonden. Alleen was er nergens plaats voor ons om warm te lopen, dus moesten we alsnog wachten tot het veld vrij kwam. Door deze vertraging begonnen we ook wat later met voetballen. Door een blessure kon Danique deze week niet bij ons onder de lat staan. Gelukkig wilde Mariëtte deze taak van haar overnemen. Vera was wel met ons meegekomen zodat we nog een extra speler tot onze beschikking hadden.

Na de aftrap waren we gelijk zoekende. Vooral achterin hadden we moeite met het positiespel en het oppakken van de tegenstander. Ondanks het rommelige begin schoot Sharon ons met een harde poeier in de kruising op 0-1. Alleen hielp dit doelpunt ons niet om in de wedstrijd te komen. Veel ballen gingen door de lucht waardoor we weinig controle hadden. Daarnaast werd er te weinig om de bal heen bewogen zodat we de ballen niet kwijt konden. Daardoor kwamen ze te vaak bij de tegenstander in de voeten, die zelfs tot twee keer toe op de paal wist te schieten. Wij dachten onze voorsprong uit te breidden door een doelpunt van Mariska, de scheids was echter van mening dat het een buitenspel situatie was… nog steeds 0-1 voor dus. We bleven worstelen, maar we kregen het spel niet onder de knie. Doordat Vera goed doorliep op de keepster wist ze vlak voor rust nog wel de 0-2 te scoren.

In de rust was Cecil niet zo blij, dat is misschien nog wel zachtjes uitgedrukt. We kregen flink op onze kop, wat ook wel nodig was. Met nieuwe motivatie en twee wissels gingen we er weer voor. Deze keer ging het heel wat beter. Al na negen minuten was het invaller Simone die ondanks de migraine toch alles gaf om deze wedstrijd tot een goed einde te brengen. De goede actie kwam van Marlène die de bal naar Simone schoot zodat ze de 0-3 kon maken. Voetballend ging het nu van een leien dakje, de verdediging stond goed, we creëerden kansen en scoorden. Onze Pelle (Marlène) kopte de 0-4 raak uit de corner van Sharon. Enkele minuten later gaf Sharon een prachtige pass op Simone, die de bal langs de keepster speelde 0-5. Eigenlijk was het op dit moment eenrichtingsverkeer, de ene bal na de andere bal werd op het doel van Good Luck afgevuurd. Hun keepster liet het er niet zomaar bij zitten en haalde er veel uit. Na dat voor de zoveelste keer de bal onterecht een achterbal werd, zei zelfs Cecil er wat van. De partijdige scheids moest hier echter niets van weten, ze moest niet zoveel commentaar hebben. Ook Vera werd door de scheids terecht gewezen, had ze ook maar niet zo moeten duwen…We lieten ons hierdoor niet beïnvloeden en probeerden gewoon lekker verder te voetballen. Het antwoord hierop was van Marlène, die schoot hem nog even hard tussen de palen 0-6. Zelf hielpen ze ons ook nog even een handje door uit een corner de bal in het doel te werken 0-7. 10 minuten te vroeg vond de scheids het wel welletjes en konden we terug richting Asperen..met 3 punten! Sommige wilden snel douchen omdat ze nog verplichtingen hadden. Alleen Renate was even vergeten dat we nu ook een leider hebben, die nog even zijn schoenen aan het wisselen was in de kleedkamer…oeps!

Gelukkig hebben we ons in de tweede helft herpakt en lieten we toch nog zien dat we wel kunnen voetballen. Mariëtte heeft zich goed staande gehouden onder de lat, zelfs de nul gehouden! Alleen gaan we volgende week toch wel voor 90 minuten goed voetbal!