Asperen zet titelkandidaat Wieldrecht aan de kant

Asperen 1

Wieldrecht 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

3 oktober 2015 15:00

Fijter, H.A. de

Opstelling

In een gedisciplineerde wedstrijd waarin Wieldrecht enigszins de boventoon voerde wist Asperen zonder veel moeite 3 punten thuis te houden. Trainer Richard Smaal had zijn huiswerk goed gedaan en met al zijn voetbalervaring wist hij vooral tactisch een ijzersterk team neer te zetten. Zonder Dennis Rooijakkers (vakantie) en de vrijdag getrouwde Gerard Breider kwam Asperen wat aarzelend uit de startblokken. Zonder deze belangrijke spelers was het even afwachten hoe het zou gaan lopen.

In de eerste minuut loste de Wieldrecht spits een behoorlijk schot. Stand-in keeper Jan van Ooijen had hier geen moeite mee. Verder werden er in de eerste helft geen kansen meer gecreëerd die Asperen in de problemen zou brengen.

Terwijl al vele toeschouwers de kantine opzochten was het in de 45e minuut raak voor de thuisclub. Nadat scheidsrechter de Fijter al eerder een handsbal wegwuifde legde hij hem nu, zonder maar even te twijfelen, wel op de stip. De aanvoerder van Wieldrecht pareerde de bal na een scrimmage met beide armen en ontving hiervoor ook nog een gele kaart. Deze ongelukkige actie zou hem later nog een uitsluiting opleveren. Hoewel de Wieldrecht keeper nog met zijn vingertoppen de hard ingeschoten strafschop beroerde, schoot Tareq Ibrahim de bal net als vorige week keurig binnen.

In de tweede helft zag men eenzelfde spelbeeld als in het eerste bedrijf. Wieldrecht iets meer in balbezit en Asperen wachtend op een gaatje. Voetballend mochten de gasten tot een metertje of twintig voor het doel van Asperen de bal van links naar rechts spelen. Kwamen ze verder dan wist het collectief van Asperen de ploeg snel weer terug te dringen. Wieldrecht probeerde het daarom nog wel met wat afstandsschoten maar dit leverde geen gevaar op.

De hoop op een puntje vervloog nadat de Wieldrecht aanvoerder  Melvin Collé neerlegde en hiervoor zijn tweede gele kaart ontving. Asperen kwam hierna niet meer in de problemen en wist bijna de stand nog te verdubbelen. Pieter Marten Hoekstra krulde de bal in de verre hoek, maar de sterk spelende keeper van Wieldrecht voorkwam erger.

Volgende week spelen de zwart-witten in en tegen Streefkerk een uitwedstrijd. Aanvang 14:30 uur.