70 minuten domineren, toch dik verliezen

Asperen 4

Mannen zaterdag, 4, 5e klasse 17

26 september 2015 14:30

Sinds het afsluiten van het befaamde appeldijkje, is een tochtje naar Tricht soms een hele opgave, zeker als er in het centrum van Geldermalsen nog een een braderie blijkt te zijn... Onderweg door de Betuwe reden we zeker 10 minuten achter een platte kar, die ook nog eens helemaal richting Tricht bleek te rijden.... Een goed teken, dat kon niet anders!

Even snel omkleden omdat we uiteraard veel te laat in Tricht waren, een korte warming up, Alex die in plaats van Jan ging tossen en we konden beginnen.

Toen gebeurde er iets dat we eigenlijk nooit meemaken, we domineerden grote delen van de eerste helft. Johan kreeg een kans, Johan kreeg nog een kans en opeens stonden we toch met 0-1 achter door een onoplettendheid in de verdediging. We lieten ons niet gek maken en bleven lekker voetballen, wat er voor zorgen dat we meer dan terecht de gelijkmaker wisten te maken. Via Jan kwam de bal bij zwager Dennis die de bal in het doel wist te koppen.

Het spel van het 4e bleef goed, Johan creerde op zijn geheel eigen wijze nog maar eens een kans (wederom enkele centimeters langs de verkeerde kant van de paal) en plotseling stond het 1-2 door wederom een onoplettendheid in de verdediging. Een paar minuten later was er weer onduidelijkheid in de verdediging. Jan en Klaas stonden te twijfelen wie de bal moest wegrammen, Tricht twijfelde niet en ramde van een meter of 13 de bal keihard in het doel achter Lukas.

We waren even compleet de wegkwijt, wat werd onderstreept door een zeer onbehouwen overtreding van Lars. Hij mocht van geluk spreken dat hij slechts geel kreeg (en 10 minuten), want donkerrood had zeker op zijn plaats geweest.

De eerste minuten van de tweede helft dienden we dus nog met zijn 10en te spelen, Tricht wist ons terug te drukken, wat resulteerde in een paar mogelijkheden voor de thuisclub. Nadat we weer met zijn 11en op het veld stonden, gingen we eindelijk weer verder met hetgeen we kwamen doen: voetballen. Prachtige combinaties, mooie aanvallen, maar steeds wilde de bal niet in het netje
achter de Trichtse doelman. Uiteraard gebeurd dan wat iedereen verwacht: Tricht maakte 1 van hun kansen wel af, waardoor er 4-1 op het niet aanwezige scorebord kwam te staan.

We kregen nog wel een paar kansen, maar het geloof in een goede uitslag was niet meer aanwezig. Om aan te tonen dat er vandaag echt niets meer in zou gaan: Zelfs een vrije kopkans van Johnboy verdween via de lat achter het doel in plaats van in het doel.

Lekker en bij vlagen goed gevoetbald, maar helaas geen punten. Volgende week beter.
Tricht gefeliciteerd met de punten!

Tricht 6 - Asperen 4  4-1 (3-1)
Doelpunt Asperen: Dennis Kon (1-1)

Opstelling:
Lukas, Berry, Jan Willem, Johnboy, Klaas; Anthony, Dennis, Jan, Marvin; Johan en Lars (Bert)
Alex bleef de gehele wedstrijd vlaggen.