Een top zaterdag!

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse 843

10 oktober 2015 12:00

Opstelling Asperen VR1

Eindelijk hadden we weer een wedstrijd op zaterdag, onze tegenstander niemand minder dan Almkerk. Een ploeg waar we al vaak tegen gevoetbald hebben. Ook een ploeg waar we het niet altijd gemakkelijk tegen hebben. Deze keer waren we echter vastberaden om te strijden voor alle drie de punten. Helaas moeten we Danique missen, maar gelukkig wilde Mariëtte vandaag haar taak onder de lat over nemen, waar wij natuurlijk erg blij mee zijn!

We deden een goede warming-up, met een nieuw element wat goed blijkt te werken. Daardoor startten we gelijk fel en lieten we gelijk zien dat we voor drie punten gekomen waren. Wel moesten we erg wennen aan het veld, want dat was niet zo best. Toen we eenmaal onze draai hadden gevonden na een minuut of 10 ging het dan ook goed lopen. Eerst was het Marlène die na een goede actie de bal in het doel schoot 0-1. Drie minuten later schoot Sharon vanaf de 16 over de keepster heen en stond het alweer 0-2. En dat binnen een kwartier. Voetballend liep het goed, we lieten leuke acties zien en probeerden ondanks het slechte veld toch zo strak mogelijk te passen. Na een half uur schoot Marlène ons via de binnenkant van de paal op 0-3. Gelijk daarachter aan kwam Sharon weer, de keepster van Almkerk stond wat te ver voor haar doel en dat werd goed gezien door Sharon, die vanaf 30 meter zo de bal in het doel schoot 0-4. We hadden veel gegeven de eerste 35 minuten en dat merkten we ook wel een beetje. Achterin stond het als een huis, maar we verslapten toch even en gaven we Almkerk de kans om ook een doelpuntje te maken. Het was niet nodig geweest, maar het kan altijd gebeuren. We pakten ons goed weer op en Marlène schoot ons vlak voor rust nog op een 1-5 voorsprong. Voor de kantine moesten we een stukje lopen, dus was de rust ook niet zo heel lang. Heel lang hadden we ook niet nodig want Cecil was tevreden.

Na de rust sloot Simone aan zodat die in de tweede helft samen met Marlène in de spits kon staan. Vrij snel werd haar invalbeurt beloond met een doelpunt. Voorin werd er rustig rond gespeeld tot de bal bij Simone kwam en die uithaalde 1-6. Helaas was onze tweede helft niet zo goed als de eerste, we waren wat slordiger en we stonden positioneel wat minder goed. Hierdoor lieten we Almkerk teveel komen en konden ze nog een doelpuntje maken. Simone had daar gelijk een antwoord op en scoorde de 2-7. Nadat Marlène een overtreding maakte kreeg ze gelijk geel en mocht ze 10 minuten op de bank gaan zitten. Waar dit over ging is ons nog steeds een raadsel, want aan de andere kant werden zeker geen mindere overtredingen gemaakt. Maar goed we stonden 2-7 voor, dus we maakten ons niet druk en speelden de wedstrijd rustig uit.

Een mooie overwinning die ’s avonds groots werd gevierd bij het Spiegeltentenfeest. Het was een top zaterdag!

Aanstaande woensdag voetballen we thuis om 20.00 uur voor de competitie tegen WNC.