Asperen vergeet door te drukken

Streefkerk 1

Asperen 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

10 oktober 2015 14:30

Korteweg, J.

opmerkingen

6 punten duel tegen een directe concurrent

Opstelling Asperen 1

In de eerste helft speelden beide ploegen behoudend. Daarbij vielen er enkel voor Asperen kleine kansjes te noteren. Met name Melvin Collé liet zich gelden en Pieter Marten Hoekstra mikte net naast de kruising. Na de thee gaf een Streefkerk verdediger een te korte terugspeelbal. Invaller Gerard Breider ging ermee aan de haal, omspeelde de doelman en scoorde de 0-1.

In een paar minuten tijd kregen de bezoekers vervolgens drie kansen om het duel in het slot te gooien. Maikel Groenenberg zag zijn afstandsschot op de lat belanden en Tareq Ibrahim en Melvin Collé mikten net naast. Daarna brak de periode aan waarin Streefkerk langszij kwam en – hier en daar ongelukkig – verzuimde om de zege binnen te hengelen.

Voor die slotfase aanbrak was er voor Asperen geen vuiltje aan de lucht. “We hadden na de 0-1 moeten doordrukken”, vond trainer Richard Smaal. “Dat verzuimden we. Hun wissel maakte het verschil, we kwamen goed weg. Het was even billen knijpen en na negentig minuten mogen we blij zijn met een punt. Twee jaar geleden vochten we in de vierde klasse al verbeten duels uit en nu was dat weer het geval. We blijven aan elkaar gewaagd.”

Keurige middenmoter
Het gelijkspel leverde Asperen alweer het negende punt op. “Op dit moment zijn we een keurige middenmoter”, wist Smaal. “Het is echter iedere week weer strijden voor een resultaat. In de derde klasse ontlopen de clubs elkaar niet zoveel, dus als je even een mindere periode kent zet de daling zich in. Daar moeten we voor oppassen.”