Asperen niet opgewassen tegen Drechtstreek

17 oktober 2015 15:00

Lam, H.C. 't

Opstelling

Drechtstreek was zaterdag een maatje te groot voor Asperen dat op eigen veld met 1-3 onderuit ging.

De wedstrijd kon al binnen twintig minuten als verloren worden beschouwd. Twee identieke individuele acties brachten Drechtstreek in deze fase op een royale 0-2 voorsprong. Vanaf de linkerflank draaide een Drechtstreek speler naar binnen en twee keer wist hij de bal in de korte hoek te schieten. Vijf minuten voor rust keerde de hoop in het Asperse kamp terug toen Michiel den Hartog na een steekpass van Michael Groenenberg de bal langs de Papendrechtse keeper punterde.

De tweede helft bracht niet waarop de Asperse aanhang hoopte. Van de offensieve bedoelingen van de thuisploeg kwam niets terecht, waarna Drechtstreek in de slotfase het duel in het slot gooide: 1-3. “Wij kwamen er niet aan te pas en dat is een kwaliteit van Drechtstreek”, vond Asperen-trainer Richard Smaal.

Door deze zege klommen de Papendrechters naar de derde plek in de derde klasse C en doet Asperen een stapje terug naar plaats 8.

Donderdag speelt Asperen de uitwedstrijd voor de “EM Cup” in Rossum tegen HRC’14. Aanvang 20:00 uur