Vrouwen pakken de draad weer op

Vriendenschaar VR1

Paasei
paasei 2

3e klasse G

4 april 2023 20:00

R. Keuken

Sportpark Asperen
Leerdamseweg 39
4147BM
ASPEREN

04-04-2023     Asperen VR1 – Vriendenschaar VR1

Lieve lezers, Ditmaal staat er een avond wedstrijd op het programma, de reden dat deze wedstrijd nu wordt gespeeld heeft te maken dat de prinsesjes van Vriendenschaar op zaterdag niet zo vroeg wilden spelen. Dat snap ik ook wel voordat de juiste kleding keuze is gemaakt en de stukadoor zijn werk heeft gedaan moet er wel erg vroeg worden opgestaan. De ondergaande zon kriebelt lekker onder de neus van de toegestroomde toeschouwers maar je merkt wel dat het steeds kouder gaat worden. De nodige dekentjes worden dan ook tevoorschijn gehaald.

Jurgen die wat later is vandaag komt het veld op lopen met een mandje in zijn hand, Als John hem vraagt wat daar nu weer de bedoeling van is zegt Jurgen dat het bijna Pasen is en er waarschijnlijk wel wat eitjes verstopt zijn die hij dan in zijn mandje kan doen of anders voor de 3 punten. Dan moet er wel eerst gewonnen worden….

Als het reeds 20:00 uur is staan onze vlaggert en de scheidsrechter moederziel alleen op de middenstip te wachten tot de prinsesjes van beide partijen het veld betreden. Als dan trompet geschal vanaf het terras klinkt verschijnen zij aan de rand van het slagveld.

De scheids die door deze late opkomst ligt geïrriteerd is probeert zijn stempel op de wedstrijd te drukken en geeft aan dat hij het “K” woord niet wil horen vandaag, anders volgt er direct rood. De aanvoerders van beide teams geven door dat er niet gezegd mag worden dat de scheids Kleurenblind is of dat hij Kaal is en Korte pootjes heeft, ook dat hij Knap gefloten heeft mag niet worden gezegd. 😊

Asperen trapt af en gaat direct in de aanval op jacht naar de 3 punten. Marit is de eerste die het vijandelijke doel onder schot probeert te nemen. Met een ouderwetse puntertje probeert zij de doelvrouw te verschalken, helaas net naast.. een metertje of 5 maar. Even later is het  diezelfde Marit die met een kopbal bijna de voorsprong op het bord zet, maar de keeper kan de bal nog net de bal over de achterlijn tikken. Zo krijgen de toeschouwers een aantrekkelijke wedstrijd voorgeschoteld met Asperen licht in het voordeel. Regelmatig valt de blijkbaar harde wedstrijdbal op een paasei van de tegenstander en moet er weer een blessure behandeling plaats vinden. Jurgen staat al te springen met zijn mandje om de Paaseieren in te doen. Door deze blessures probeert onze tegenstander ons uit het spel te halen wat aardig lijkt te lukken en zij krijgen steeds meer de overhand.

Als dan die Keurig fluitende scheids bij een 0-0 stand voor de rust blaast is het tijd voor een Kopje Koffie…. Willen we deze wedstrijd winnend afsluiten dan moet er wel uit een ander vaatje getapt worden, en nee geen biervaatje. Het doel is duidelijk en er volgen nog 45 doldwaze minuten, Asperen gaat op zoek naar het doel en zetten de tegenstander vast op eigen helft. Het duurt toch nog 11 minuten voordat Wietske diep gestuurd wordt door Charlene, Wietske schiet Keurig de bal vanaf de rand strafschop gebied over de uitgelopen Keeper heen en de voorsprong is Knap op het scorebord gezet 1 – 0.

Als dan nog Sydney de bovenkant van de lat weet te raken is het voor Vriendenschaar het teken om de tactiek van de eerste helft weer op te pakken. Elke bal die op een paasei terecht komt wordt steevast gevolgd door een blessurebehandeling. Asperen wordt hier niet warm of koud van de voorsprong staat reeds op het bord en de minuten tikken weg.

Wat Jurgen nog steeds niet gevonden heeft is het Jadien waarschijnlijk wel. Jadien die is ingebracht gaat alleen op de keeper af en lost een schot op doel, maar deze gaat niet het doel in maar naast en volgens Jadien lag er een paaseitje in het doelgebied waardoor de bal van richting werd veranderd…..

Zo tikken de seconden weg en is de overwinning verdiend en kan Jurgen de punten in zijn mandje meenemen.

Lieve lezers wederom een verslag van uw Razende Reporter, tot zaterdag.