Vrouwen verslagen door Wind en keeper

Tricht VR1

Zondagschot-1 (schot)
Zondagschot-2 (schot)

3e klasse G

25 maart 2023 14:30

JR Wahl

Sportpark Crayenstein
Middelweg 54
4196JJ
TRICHT

25-03-2023     Tricht VR1 - Asperen VR1

Lieve lezers, Als uw Razende Reporter een zacht getik tegen zijn raam hoort denkt hij dat er een vogeltje probeert hem wakker te maken. Het is nog donker als hij de gordijnen open doet, een blik op de klok geeft aan dat het toch al 8:00 is geweest. Het is geen vogeltje wat vrolijk tegen de ramen tikt maar flinke regendruppels, donkere wolken pakken zich samen boven Asperen. Als dat maar geen voorteken is.

Gaandeweg de dag verdwijnt de regen en dat is op zich logisch want het waait enorm.

Vandaag tegen Tricht de strijd om de 4e plaats. Er was eens een trainer die heeft gezegd dat voetbal oorlog is en dat alles geoorloofd is om te winnen. Tricht lijkt die woorden letterlijk te nemen en doet er alles aan om het team wat in een bloedvorm verkeerd te ontregelen.

Te beginnen met een klein berichtje door de weeks, er is geen kleedkamer beschikbaar zaterdag dus willen jullie thuis omkleden. Ook hebben ze ervoor gezorgd dat de provinciale weg afgesloten is vanwege wegwerkzaamheden en we dus maar moeten zien hoe we op het complex moeten komen. Eenmaal op het complex aangekomen moet er een kleedkamer gedeeld worden met de JO19 van ’t Zand uit Tilburg. Als we dan eenmaal de tassen hebben neergezet en we klaar zijn voor de warming-up blijkt dat de wedstrijd op ons beoogde veld uitloopt en we dus moeten warmlopen op een veldje waar je tot je knieën in de Blub weg zakt.

Neem daarbij die harde wind en je snapt dat de voorbereiding verre van ideaal is.

Een troost, onze tegenstander kampt met dezelfde voorbereiding.

Als de toss geweest is blijkt dat we eerst tegen de wind in moeten voetballen. Zelfs de vlagger staat onder een hoek van 45 graden op de zijlijn anders is er geen houwen aan.

Ondanks dat we flinke wind tegen hebben kunnen wij toch prima voetballen. We houden de bal laag en komen nog geregeld voor het doel van Tricht. Sydney die net over schiet en de voorzetten van Wietske kunnen worden weggekopt of worden onderschept door de Keeper van Tricht. Zelfs de inzet van Marit wordt nog voor de doellijn weg geschoten.

Hoewel het zaterdag is, is het eerste zondagsschot een feit, om een duel te voorkomen schiet er eentje van Tricht de bal richting het doel en met wind mee gaat de bal niet omhoog maar blijft hij laag, door de snelheid is de bal onhoudbaar voor de keeper en staat er een onterechte 1-0 op het scorebord. Asperen stroopt nog eens de mouwen op maar die dekselse keeper van Tricht kan er echt wel wat van en houd alles tegen wat er tegen te houden valt. Als dan 2 minuten voor de rust het 2e zondags schot van de dag een feit is wordt het nog een hele opgave om de 2-0 om te buigen in een overwinning.

De 2e helft is begonnen en Tricht komt er niet meer uit en komen nog maar zelden op onze helft. Asperen valt aan en zelfs een bal van Sydney die gedragen wordt door de wind rolt tergend langzaam richting doellijn, maar de wind ziet kans om de bal op de paal te doen belanden en kan de keeper hem oppakken. We hebben ze bij de strot en ze staan op het punt van omvallen. Maar zoals gezegd die keeper….. Die houd werkelijk alles tegen en weet zo slim als ze is gigantisch veel tijd te rekken. Daardoor lukt het Asperen niet om op een normale manier het doel te vinden en lopen ze zo tegen een onverwachte nederlaag op.

Lieve lezers wederom een verslag van uw Razende Reporter, tot zaterdag.