Asperen pakt tegen VVAC drie belangrijke punten

VVAC 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

14 november 2015 15:00

Aafouallah, J.

Opstelling

Natuurlijk is elke punt die je in het voetbal binnenhaalt zeer welkom. Deze drie zijn wel heel erg lekker en daar zag het tot een kwartier voor het rustsignaal niet naar uit. Asperen speelde een zeer belabberd eerste half uur. De ploeg liet VVAC de bal vrij rondspelen en de groen-witte voelden zich dan ook als een vis in het water.
“Te veel spelers bleven dik onder hun niveau”, vond trainer Richard Smaal.
Al binnen 20 minuten stond er 0-2 op het scorebord. Balverlies op het middenveld leidde het eerste tegendoelpunt in en te gretig ‘happen’ zorgde ervoor dat de VVAC spits zich vrij kon spelen en de bal met een mooi bananenschot langs keeper Dennis Rooijakkers in het doel trapte.
Dennis, die zijn ploeg even later met een geweldige reflex voor een 0-3 achterstand behoedde spoorde zijn teamgenoten aan. Een kwartier voor de rust kreeg Asperen door dat er ‘mannelijker’ gevoetbald moest worden. Er werd wat forser, maar bovenal eerder druk gezet.
Dit leidde tot een balverovering in het midden en direct werd het leder rechtop naar Melvin Collé gespeeld. Melvin die vanaf eigen helft aan een behoorlijke rush begon, liet alles en iedereen zijn hielen zien. Hij omspeelde de keeper en schoot de belangrijke 1-2 binnen.

In de rust had trainer Richard Smaal zijn tijd goed benut en zijn ploeg op scherp gezet. Na de theepauze kwam Asperen in het veld met twee verse krachten. Gerard Breider, hersteld van een enkelblessure, nam de plaats in van Michiel den Hartog en ging naast Melvin in de voorste linie spelen. Jelle van Iperen, niet geheel fit, werd vervangen door Pieter Hoekstra.

Asperen, dat in het tweede bedrijf vol gas moest gaan geven en opportunistischer ging spelen liet VVAC niet meer in hun spel komen. Bijna elke bal was voor de wit-zwarten en de wedstrijd was (voor de Asperen supporters) ineens veel leuker om naar te kijken. Dik Schaaij speelde verder vooruit en de behendige linkspoot haalde veelvuldig de achterlijn. Zijn acties waren een lust voor het oog.
Al na acht minuten lag de bal achter de VVAC doelman. Melvin, die over de linkerflank van alle vrijheid genoot, speelde de bal breed naar Robbin Boon. Robbin liet deze buitenkans, om zijn traptechniek te tonen, niet onbenut. Vanaf 25 meter schoot hij de bal fraai tegen de touwen, al werd het leder volgens een paar critici nog wel van richting verandert.
Na deze gelijkmaker was het de thuisploeg dat op het kunstgrasveld de dienst uitmaakte.
Gerard Breider die weer als vanouds de ploeg op sleeptouw nam sleurde van links naar rechts, maar kwam niet tot echt gevaarlijke doelpogingen. Wel ontving Gerard een gele kaart van de overigens zeer goed leidende scheidsrechter Aafouallah. Na het zoveelste discutabele vlagsignaal van de VVAC grensrechter, zei Gerard hier iets van en de scheidsrechter nam zijn assistent in bescherming en toonde Gerard dus de gele kaart.

Minuut 82 zorgde voor de ontlading op de Asperen bank en voor de trouwe supporters langs het winderige veld. Een verre uittrap van de VVAC keeper belandde op het voorhoofd van Melvin Collé, die de bal net zo hard als hij aankwam weer retourneerde en Tareq in zijn loopactie bediende. Tareq schoot de bal langs de keeper. Dat de bal ietwat gelukkig op zijn scheenbeen kwam en hierdoor in het doel belandde, daar maalde niemand om. Tareq zorgde voor de eerder gezegde ontlading en dat de o zo belangrijke drie punten in Asperen bleven.

In het slot van de wedstrijd kwam Dennis Rooijakkers met zijn goed spelende achterste linie geen moment meer in gevaar.

Zaterdag 21 november speelt Asperen tegen LRC Leerdam mix. Aanvang 15:00 uur