Asperen pakt volle winst voor winterstop!

Arkel 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

12 december 2015 14:30

Dee, R. van

Opstelling Asperen 1

Blessure
Op kil en donker “Schoonzicht” speelde Asperen in een andere opstelling dan dat ze gewend zijn. Trainer Richard Smaal had Gerard Breider, die zijn draai maar niet kan vinden, uit de spits gehaald. Gerard, zakte een linie terug en Melvin Collé was vandaag de diepe spits. Erg zuur was het, dat Gerard op zijn nieuwe positie ook niet erg gelukkig was. Bij een ‘mannelijk’ duel om de bal hield Gerard iets in en liep een pijnlijke knieblessure op. Zo pijnlijk, dat hij met de ambulance naar het ziekenhuis is vervoerd. Achteraf zal trainer Richard Smaal toch met een goed gevoel terugkijken op deze letterlijk en figuurlijk donkere middag.

Slapen
Al binnen vijf minuten spelen kwam Asperen met de schrik vrij. Een nog niet helemaal wakkere laatste linie liet de Arkel spits ongedekt. Geheel vrijstaand faalde deze in zijn afwerking door de bal vanaf een meter of vier tegen keeper Dennis Rooijakkers te spelen. Dit was voor Asperen een geweldige waarschuwing en voor Arkel direct het enige gevaar in de eerste helft.  De wit-zwarten controleerden de wedstrijd en speelde geduldig.
Na 33 minuten voetballen verplaatste Michiel den Hartog het spel naar de linkerkant en hij vond Tareq Ibrahim geheel vrijstaand. Tareq schoot de bal met een harde curve recht op de keeper, maar deze had geen verweer op het schot, 0-1. Nog net voor het rustsignaal omspeelde Melvin Collé zijn tegenstander maar met zijn voorzet, vanaf de achterlijn, kon hij geen medespeler bereiken.
Even hiervoor moest een Arkel verdediger geblesseerd het veld verlaten nadat hij hard tegen de voet van Robin Boon had geschopt. Robin kon gelukkig wel verder.

Vanuit de ‘Nul’
In de tweede helft zette Arkel alles op alles, maar kon ook in dit bedrijf niet echt dreigend worden. “Een belangrijke overwinning," concludeerde trainer Smaal. "Niet zo zeer de drie punten maar wel het gegeven dat we afstand nemen van de onderste plaatsen. We hebben vandaag, net als vorige week tegen Groot-Ammers, gedaan wat we moesten doen. Vanuit de ‘nul’ voetballen en dat lukte.”

Zwaar veld
Asperen, dat deze opdracht dus goed uitvoerde kwam echter toch nog eenmaal in de problemen. De Arkel linkerspits, die door Maikel Groenenberg verder goed werd bedwongen, wist toch eenmaal te ontsnappen. Na buitenspel te hebben omzeild mocht hij geheel vrij op keeper Rooijakkers afstevenen. Echter ook nu hield Dennis zijn goal schoon. Door goed uitkomen en zodoende zijn doel te verkleinen kon hij de ingeschoten bal eenvoudig tegenhouden en oprapen. Direct uit deze omschakeling was het Melvin Collé, die het duel kon beslissen. Het duel dat hij van zijn directe tegenstander weer wist te winnen, kostte hem steeds zoveel energie dat hij in de afwerking geen kracht meer had om de bal fatsoenlijk in te schieten.
Kort hierna kreeg Tareq Ibrahim ook nog een goede mogelijkheid om de marge te verdubbelen, maar ook Tareq kon de kracht niet meer opbrengen zijn kans om te zetten in een goal.

In de laatste minuten werd het soms wat onvriendelijker. Arkel probeerde alsnog een puntje aan het laatste duel voor de winterstop over te houden. Het zware veld eiste zijn tol en Asperen kon niet veel meer dan alleen tegenhouden, maar de wederom sterk spelende achterhoede kende daarin geen problemen meer.

Zaterdag 23 januari wordt de competitie hervat met de returnwedstrijd tegen Brederodes,