Vrouwen-1 Winnen 1e nacompetitieduel

4147BM
ASPEREN

06-06-2023     Asperen VR1 – Papendrecht VR1

Lieve lezers, Na een goede eindsprint in de competitie hebben onze Golden Girls de nacompetitie weten te bereiken voor promotie naar de 2e klasse. Voordat dat is gelukt dienen er minimaal 3 wedstrijden gewonnen te worden. Vandaag staat de 1e wedstrijd op het programma tegen een oude bekende, dit team zijn wij ook al tegen gekomen in de 1e bekerronde namelijk Papendrecht VR. Van die wedstrijd weten we dat het niet gemakkelijk gaat worden en dat de mouwen opgestroopt moeten. Doordat ons B-Veld voorzien wordt van kunstgras zou er eerst op een zaterdag gespeeld worden om 17:15, maar daar zag Papendrecht geen heil in.

Na veel gedoe bij de KNVB is uiteindelijk besloten om op een dinsdagavond te spelen.

Aangezien het om de nacompetitie gaat krijgen we een officiële KNVB scheidsrechter toegewezen dhr v Straten. Deze beste man komt helemaal uit Ridderkerk en wist ons terrein uiteindelijk te vinden. Dat het door deze wedstrijd het iets strenger gaat gaan we al gauw ondervinden. Bij de passen controle is de eerste hindernis, Ashley de keeper heeft nog een pas waar geen foto op staat en mag dus eigenlijk niet spelen, maar omdat de scheidsrechter helemaal uit Ridderkerk moest komen en de trainer aangaf dit direct na de wedstrijd te regelen mocht ze blijven staan. De toss wordt gewonnen en we van helft gewisseld zijn wordt er voor de aftrap geblazen. De bal is de cirkel nog niet uit of het vuurwerk barst los, wederom blaast de scheidrechter de wedstrijd af en wil gaan staken. Er mag namelijk geen vuurwerk meer tijdens de wedstrijden worden afgestoken. Maar omdat die boeren langs de kant van het veld geen kranten lezen hebben ze deze mededeling waarschijnlijk gemist. En omdat de scheidsrechter helemaal uit Ridderkerk moest komen wilde hij ook niet de spelbreker zijn en hervat hij de wedstrijd weer.

Asperen is nauwelijks van de schrik bekomen of de volgende tegenslag volgt alweer. Papendrecht zet de druk er goed op en brengt onze keeper in verlegenheid die een corner moet weggeven. Uit deze corner zal de eerste goal van de avond komen. Deze goed geschoten corner gaat aan iedereen voorbij behalve aan de speler van Papendrecht die bij de verste paal de bal zonder het zelf te weten binnen loopt 0-1. 5 minuten gespeelt en al zoveel gebeurd wat met geen pen te beschrijven valt. Maar gaandeweg neemt Asperen het stokje over en krijgen steeds meer grip op de tegenstander. Hier en daar wordt er een speldenprik uitgedeeld. Charlene die het probeert maar de keeper staat steeds goed. De bal gaat nipt over het doel als Tessa vanaf 30m schiet. Zelfs Sydney die alleen op de keeper af gaat weet het net niet te redden. Simone probeert het met een kopbal maar deze bal verdwijnt ongeveer bij de cornervlag over de zijlijn. Achteraf zal ze verklaren dat ze tegen de zon ik keek….. De keeper van Papendrecht verricht een wereld redding op de inzet van Marit die met een hard schot denkt te scoren. Helaas voor de keeper is uit de daarop volgende aanval er geen houden meer aan als ze de bal niet kan vast houden is Charlene er als de kippetjes bij om de bal binnen te tikken en de stand gelijk te trekken.

De rust is aangebroken en het toegestroomde publiek heeft veel om over na te praten en hopen dat er nog 45 wonderbaarlijke minuten zullen volgen.

Daaraan word niet alleen door beide teams gehoor gegeven….

De aftrap neemt plaats en Asperen voert de druk nog meer op en Papendrecht komt niet of nauwelijks meer over de middellijn heen. En als Papendrecht toch denkt aan een aanval te beginnen wordt deze vakkundig om zeep geholpen, zo ook door Marit. Zij weet de bal vakkundig over de zijlijn te spelen en de bal op een wel bijzondere plek te doen belanden.

Als er een andere bal moet komen om de ingooi te nemen denkt onze vlagger wel ff een foto van deze bijzondere plek te kunnen nemen. Hij had daarbij niet gerekend op de scheidrechter die niet helemaal voor niets uit Ridderkerk komt en verwacht dat er serieus gevlagt wordt anders de vlagger vertrekken….. Na excuus mag de vlagger blijven staan, dat houd wel in dat onze vlagger nu minder kan bloggen want er wordt op hem gelet…

3690.jpg

Na deze commotie wordt de wedstrijd hervat en neemt het tempo in de wedstrijd toe en is niet meer voor iedereen te belopen waardoor er steeds meer gaten vallen in de verdediging en de kansen toenemen. Maar zoals altijd is er een kans dat de tegenstander toch ergens een gaatje vind en iets onverwachts doet, maar gelukkig staat Pietje op de juiste plaats om de inzet van de doellijn te halen en de stand nog steeds gelijk blijft.

Dan volgt de gouden wissel, Tessa verlaat moegestreden het veld en Jadien zal met haar snelheid de tegenstander tot wanhoop drijven.

En inderdaad nog geen minuut later is het Simone die het foutje van de keeper genadeloos afstraft en de dik verdiende voorsprong op het bord zet 2-1.

Met nog 20 minuten op het bord zal het vooral spannend zijn en het vertoonde spel niet meer goed. Tot overmaat van ramp valt 5 minuten voor tijd het scorebord uit en is de scheidsrechter in alle staten als blijkt dat Jurgen de tijd weer versnelt vooruit spoelt..

Maar gelukkig komt hij van ver en blijft het bij deze ene uitbrander.

Als dan eindelijk het eindsignaal geklonken heeft over het veld en Jurgen de punten in zijn lege zonnebrillenkoker gestopt heeft, kan het feest los barsten.

De eerste hindernis is genomen en de volgende hindernis zal vv Benschop zijn.

Deze wedstrijd wordt zaterdag 10-06-2023 om 10:00 gespeelt in Benschop.

Komt allen.

Lieve lezers wederom een verslag van uw Razende Reporter, tot zaterdag….