Afslachting in Vuren

Vuren 4

Mannen zaterdag, 4, 5e klasse 17

7 november 2015 14:30

Vandaag mochten we aantreden tegen het nog puntloze Vuren.
Gezien onze recente uitslagen, hadden we goede hoop op 3 punten en op vrijdagavond was de hashtag #WWV even trending topic op de Asperen 4 app.

Sebastiaan speelde vandaag zijn jaarlijkse wedstrijd, was zelfs jarig en beloofde ons bier bij een overwinning in deze Lingewaalderby,

Met een ruime selectie (16 man), een ruime supportersschare (de geblesseerden Gert, Tonny en Alex én de buiten de wedstrijdselectie gelaten Arie) kwamen we aan in Vuren. Een korte speech en een korte warming-up later begonnen we aan de wedstrijd.

De eerste kansen waren voor ons, maar o.a. Alexander, Jan en Herman kregen de bal niet achter de doelman. Wat ons ook overkwam tegen Tricht en Stedoco gebeurde nu weer..... Wij de kansen, de tegenstander de goals.... Waar eerst Lukas ons nog redde, was hij even later kansloos toen een vrije bal via de paal en via het lichaam van Anthony in de goal verdween.

Ons niveau zakte tot ver onder de ondergrens. Vuren kreeg nog een aantal mogelijkheden en wij bakten er weinig van.

In de rust volgden er 5 wissels, iedereen vertelde elkaar de waarheid en de een paar tellen in de 2e helft stonden we met 2-0 achter.... Er volgde zowaar een opleving en binnen een tijdsbestek van een paar minuten kregen we een paar aardige kansen. Eentje werd voor een leeg doel nog gemist, maar invallers Leon en Peter brachten de spanning weer terug.

Waar iedereen er nu op rekende dat wij het Vurense varkentje nu wel even zouden gaan wassen, gebeurde het tegenovergestelde. Binnen de kortste keren bracht de thuisclub de voorsprong weer terug naar 2 goals en was het eigenlijk meteen gedaan met ons geloof in een goed resultaat.
Ons spelpijl zakte weer naar ver onder de ondergrens, niets lukte en ons totale spel was dramatisch.

Vuren vond het allemaal geweldig, tikte ons bij vlagen van het kastje naar de muur en scoorde er nog een paar prachtige goals bij. Als wij al voor hun goal kwamen werd er of verschrikkelijk slecht geschoten of wederom voor een leeg goal gemist. We mochten van geluk spreken dat Vuren er uiteindelijk maar 7 wist te maken, waardoor ons een afstraffing met dubbele cijfers bleef bespaard.

Vuren vierde de dikverdiende overwinning en wij dropen ontgoocheld af.
De hashtag #WWV werd snel weer veranderd in #WWGL..... Volgende week thuis tegen Nivo Sparta.... Het kan alleen maar beter gaan, veel slechter kan namelijk niet.....

Beste man op het veld was overigens niet een speler, maar de jeugdige scheidsrechter. Ondanks de hij in 90 minuten tijd 327x een pluk haar uit zijn gezicht moest halen, bleef hij rustig en nam hij bijna alleen maar juiste beslissingen..... Hopelijk volgende keer weer deze scheids als we in Vuren spelen!