Asperen legt Brederodes geen strobreed in de weg: 0-7

23 januari 2016 15:00

Kant, A.

Opstelling

Asperen kon het koploper Brederodes geen moment moeilijk maken. De thuisploeg mocht niet eens mopperen dat het met 0-7 van het veld stapte.

“Brederodes was twee maten te  groot voor ons”, besefte trainer Richard Smaal, die voor komend seizoen nog geen nieuwe club heeft gevonden. “0-7 was ook niet geflatteerd. We begonnen met goede bedoelingen, maar na de sneue 0-1 konden we geen vuist meer maken.”

Na twintig minuten tastte Maikel Groenenberg mis, waarna de vooral voor rust erg sterke Kevin Bosch raak schoof. Asperen kon de schade nog even beperken, maar vlak voor rust beslisten de gasten de wedstrijd al. René de Blok en opnieuw Bosch vergrootten de marge, maar de 0-3 ruststand was nog een magere afspiegeling van de kansen. Brederodes had zich al voor de thee richting de dubbele cijfers kunnen spelen.

Na de thee stonden de gasten dankzij Kevin Kroeze en Ivo Toxopeus binnen vijf minuten op 0-5, waarna de ploeg het rustig aan deed. Uit een goedkope strafschop, De Blok beging de eerste overtreding, maakte Ruben de Gans nog de 0-6. Tien minuten voor tijd bepaalde Leo Faber de eindstand.

“Ik heb vandaag de kampioen aan het werk gezien”, zei Smaal. “Zij hebben teveel voor de 3e klasse. In de eerste wedstrijd van het seizoen liep het wel zoals gehoopt en pakten we een punt. Zij moeten een mindere dag hebben en wij moeten top zijn. Dan maken we een kans. We wisten dat het lastig zou worden, maar zo’n uitslag doet ons natuurlijk geen goed.”

Bron: Regio-Voetbal