Focus’07 slaat in slotfase toe

13 februari 2016 15:00

Fijter, H.A. de

Opstelling

Focus’07 legde Asperen in het eerste half uur de wil op en opende de score na zeventien minuten. Een voorzet vanaf de rechterflank werd in eerste instantie nog goed gekeerd door Dennis Rooijackers, maar de rebound betekende wel een tegengoal: 0-1. Tot aan de rust kregen beide ploegen kansen, die niet werden benut.
Voor Asperen was dé kans voor Melvin Collé. Melvin wist de buitenspelval te omzeilen, maar speelde, alleen naar de goal, de bal te ver voor zich uit. Even later was er ook een kopkansje voor hem, echter kon hij geen kracht achter de iets te hoog aangespeelde bal krijgen.

Na rust had Focus’07 meteen de wedstrijd naar zich toe kunnen trekken. Twee goed uitgespeelde kansen waren er voor de Focus-spitsen, maar zij wisten hier, vrijstaand voor de goed keepende Dennis Rooijakkers, geen raad mee.
Na 70 minuten werd Hoessein Dia goed weggestuurd en uit een onmogelijke situatie schoot hij de bal binnen: 1-1. Kort na de gelijkmaker had Asperen de wedstrijd kunnen beslissen. Een harde knal van Tareq Ibrahim en een pegel van Melvin Collé wist de goalie van Focus met wat geluk te pareren.

Beide ploegen gaven elkaar weinig toe en de wedstrijd werd wat steviger. Hoessein Dia, Robin Boon en een speler van Focus ontvingen in korte tijd de gele kaart van de overigens uitstekend leidende scheidsrechter de Fijter uit Rijswijk.
Asperen bleef op zoek naar de winnende goal, maar had misschien genoegen moeten nemen met een punt. Ver in blessuretijd wist een Focus-invalspeler een voorzet van de linkerflank met het hoofd te beroeren. De tegendraads ingekopte bal was voor Dennis onmogelijk tegen te houden: 1-2.