Hard gewerkt voor een punt

HRC'14 VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse 843

13 februari 2016 15:00

Opstelling Asperen VR1

Drie weken geleden hadden we ze nog thuis op bezoek. Nu was het aan ons de beurt om naar Hurwenen te gaan, met de intentie om meer uit de wedstrijd te halen dan drie weken geleden het geval was. De bezetting was erg krap door afmeldingen en het griepvirus. We waren dan ook erg blij dat Danique en Charlene ook met ons mee wilden. Om drie uur stonden we klaar in de akelig koude wind. Eigenlijk vanaf de aftrap ging het heen en weer, beide ploegen kregen niet veel kansen. We waren aan elkaar gewaagd. Uiteindelijk was het toch HRC die vlak voor rust de voorsprong nam. Voor Asperen dus de taak om in de tweede helft daar iets aan te doen. We werkten hard en kregen steeds meer de wedstrijd in handen. Simone schoot ons dan ook verdiend weer gelijk met HRC 1-1. We hadden de smaak te pakken en wilden meer. We zetten ze achterin gelijk onder druk, wat leidde tot een terugspeelbal. De scheidsrechter wilde hier niets van weten, Asperen was erg verbouwereerd over deze beslissing en had niet in de gaten dat HRC de bal naar voren schoot en gelijk scoorde 2-1. Een beetje een nare manier om op achterstand te komen. Gezien het spelbeeld was dit ook niet terecht en gelukkig kon Sharon ons vanuit een verre vrij trap toch op 2-2 brengen. Die laatste minuten bleef het spannend met kansen aan beide zijden, maar uiteindelijk bleef het 2-2. Een pittige wedstrijd voor Asperen, maar ondanks dubieuze beslissingen zijn we gewoon blijven voetballen en hebben we dit punt verdiend!