Vaders en meisjes bedankt voor jullie hulp vandaag!

WNC VR1

Asperen VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse 843

20 februari 2016 11:30

Opstelling Asperen VR1

Het viel niet mee om voor vandaag 11 spelers op het veld te krijgen. Zo heb je er 14 en zo heb je er niet genoeg. Gelukkig voor ons werd de wedstrijd van de meisjes afgelast zodat we toch nog een complete selectie hadden. Vader Boon had zich opgeofferd om bij ons te vlaggen. Toen we om 11 uur klaar zaten voor de warming-up, bleek dat we wat waren vergeten. De tas met shirtjes stond nog in Asperen. Maar gelukkig hadden we vader Kuyf nog, die ze voor ons heeft opgepikt in Asperen en net op tijd bij ons bracht. Om half 12 stonden we klaar op het veld, langs de A2 met alle voorbij ruisende auto’s. Het was ook nog eens grauw en het waaide behoorlijk. Gelukkig was het veld wel erg goed bespeelbaar. Vanaf het begin zetten we gelijk veel druk op de verdediging van WNC. Hierdoor kregen we ook een paar goede kansen en werden er een paar mooie momenten bederft door een fluitje. Voetballend hadden we het nog niet helemaal in handen, ook WNC kreeg wat kansen. Maar de verdediging wist het hoofd boven water te houden. Voorin deden ze ook wat aan de 0 op het scorebord. Lisa dribbelde alleen op de keepster af, het schot kaatste af op de keeper, Jacintha schoot de rebound over de keeper het doel in 0-1. Deze stand wisten we vast te houden tot aan de rust.

Vrij snel na rust breidde Asperen de voorsprong uit. Lisa dribbelde door de 16 meter van WNC, maar hun verdediger stak daar een stokje voor. Niet helemaal op de correcte manier dus kreeg Asperen een penalty. Iedereen weet wel wat er gebeurt als Marina dan achter de bal komt te staan. De 0-2 was wel een fijn gevoel omdat zo voor onze verdediging wat meer ruimte creëerden. Asperen speelde deze wedstrijd dan ook netjes uit en wist zelfs nog de 0-3 te scoren. Lisa rende met de bal op de keepster af, maar Jacintha was ook mee, dus Lisa legde de bal terug en Jacintha kon de 0-3 binnen tikken. Een verdiende overwinning met dank aan de vaders en aan de meisjes. En natuurlijk ook onze eigen teamgenoten waarvan sommige ook hun best hebben moeten doen om er te zijn. We hebben geroeid met de riemen die we hadden, maar dat was meer dan voldoende voor vandaag. Met drie punten keerden we terug richting Asperen!