Asperen scoort 100ste competitie doelpunt van dit seizoen!

Ameide VR1

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse 843

30 april 2016 12:30

A.Damsteeg

Opstelling

Vandaag alweer de ene laatste wedstrijd van dit seizoen. Eindelijk mochten we weer een keer thuis op kunstgras voetballen. Danique, Charlene en Wietske van de meisjes stonden ons weer bij vandaag. Om dat ze zelf vrij waren konden ze met ons mee doen, wederom bedankt meiden. Ook willen we de vader van Wietske bedanken voor het vlaggen. We begonnen de wedstrijd meteen fel. Lisa gebruikte haar snelheid goed, ze werd weggestuurd en kon na 8 minuten het eerste doelpunt voor Asperen maken. Twee minuten later verdubbelde Lisa de voorsprong naar 2-0. Daarna kreeg Asperen het wat lastiger, niet omdat Ameide sterker werd, maar omdat wij zelf het spel moesten maken. Het was vooral erg druk voorin en dan is het moeilijk om te blijven voetballen. In de rust maakte Cecil ons ook duidelijk dat we meer moesten bewegen en meer ruimte voor elkaar moesten maken. Dat deden we dan ook in de tweede helft. Lisa zorgde na 5 minuten voor ons 100ste doelpunt in de competitie. 10 minuten later schoot Wietske ons op 4-0. Asperen was inmiddels helemaal los. Simone kon de vrije trap van Asperen binnen tikken 5-0 en na een goede steekpass kon Simone ook de 6-0 binnenschieten. Vervolgens wist Maaike vanuit de corner te scoren en werd Simone weer weggestuurd met een steekpass 8-0. Als laatste was het dan nog Charlene die ook uit de corner scoorde. Einduitslag: 9-0. Met een doelpunten saldo van 106 voor zijn we ver uit de meest scorende ploeg in de competitie dit seizoen. We staan echter twee punten onder HRC die nog steeds bovenaan staan. Volgende week spelen we beide om 11 uur en dan zal bekend worden wie dit jaar kampioen wordt. HRC heeft het nog helemaal zelf in eigen hand, dus tot volgende week bij de ontknoping.