Nummer 2!

Vrouwen zaterdag, VR1, 4e klasse 843

7 mei 2016 11:00

Opstelling Asperen VR1

Voor de laatste wedstrijd van deze competitie moesten we vroeg bij de voetbal zijn. Sommige waren nog niet helemaal wakker na het feestje bij Herovina. Vrijdagavond stonden we daar in de finale van het toernooi, maar verder dan een tweede plaats kwamen we niet. Voor vandaag was het de vraag wat HRC zou doen. Die moesten ook om 11 uur voetballen. Maar we gingen er eigenlijk niet vanuit dat zij zouden verliezen. Wij wilden vandaag in ieder geval wel winnen. Om het seizoen mooi af te kunnen sluiten. Ook het weer hielp ons een handje daarbij, het was heerlijk warm. Vandaag waren er weer drie meiden die met ons mee wilden voetballen. Danique, Charlene en Marit bedank voor jullie inzet! Gelijk vanaf het begin was duidelijk dat Asperen het spel moest maken. Wat best lastig is als de tegenstander op de 16 blijft hangen. Dat bleek ook wel in de eerste  helft. We bewogen te weinig, kwamen niet goed in de bal waardoor het voor Gameren vrij makkelijk was om de bal iedere keer weg te werken. We kregen nog wel een paar goede kansen, maar deze werden niet benut.

In de tweede helft moest toch wel het roer om, want het stond nog steeds 0-0.  Dat deden we dan ook. Gameren maakte hands in de 16 waardoor wij een penalty kregen. Uiteraard ging Marina achter de bal staan en schoot netjes raak 0-1. Vanaf dat moment  waren we niet meer te stoppen. Asperen kreeg een vrije trap, Maaike nam aan op haar borst en haalde uit 0-2. Charlene draaide bij haar verdediger weg 0-3. Jacintha gaf een mooie voorzet die zo het doel in vloog 0-4. Simone maakt een actie en schoot op doel 0-5. Simone gaf voor aan Lisa die in kon tikken 0-6. Simone nam een corner, de wind hielp haar een handje, want hij draaide zo binnen 0-7. Ook Marit zorgde nog voor een doelpuntje, na een goede actie kon ze raak schieten 0-8. Als laatste kopte Jacintha nog de corner van Simone binnen 0-9. Toen vond de scheids het wel genoeg geweest en floot af.

Weer drie punten voor Asperen en uiteindelijk hebben we de mooie tweede plaats bereikt dit seizoen. Dat hebben we na de wedstrijd uiteraard nog even gevierd in de kantine met een stukje taart.