Verdiend gewonnen

E-pupillen zaterdag, E2, 4e klasse 4.23

7 november 2015 9:45

J.Hoek

Vanmorgen hadden we een thuiswedstrijd tegen Beesd. Deze keer niet zo heel vroeg. Ons gelijk spel van vorige week tegen Noordeloos had indruk gemaakt en we waren ons er allemaal van bewust dat dit vorige week niet had gehoeven. Vandaag met goede moed, vol energie en het zicht op nieuwe kansen gingen we lekker het veld op om een mooie pot te gaan voetballen.
Zoals altijd verzorgde Levi voor ons de warming up. Daarna even lekker snel en kort naar elkaar in een kringetje overtikken en Arnart inschieten. En toen was het toch echt kwart voor tien en tijd om de aftrap tegen Beesd te nemen.
We zaten deze keer gelijk goed in ons spel. Door een mooie pass van Koen op Melle en die terug op Isaï viel al snel de 1-0. Niet lang daarna maakte Melle er 2-0 van.
Maar ook Beesd wist een mooie actie te maken en daar viel de 2-1. We bleven geconcentreerd spelen. We waren wel meer op de helft van de tegenstander, maar moesten ook goed ons best doen. Na een zeer mooie en goed geplaatste uittrap van Arnart op Isaï, wist hij twee tegenstanders uit te spelen en de 3-1 te maken. Daarna volgden nog een 4-1 door Kostas en de 5-1 door Isaï. Levi, Niek en Vince wisten het goed dicht te houden, zodat Beesd geen kansen kreeg om meer doelpunten te maken. De rust gingen we in met een lekkere voorsprong.
Met veel zin begonnen we aan de tweede helft. Al snel maakte Isaï de 6-1. Daarna hadden we een paar keer pech. Roy leek wel in de repeat met zijn corners, maar zijn schoten op doel wilden er niet in vandaag. Ook een prachtig schot van Levi werd gestopt door een goed en snel optreden van de Beesdse keeper. Vince probeerde het daarop ook met een knal van een schot, maar helaas net over.
Koen zag daarna de ruimte en wist door een mooie solo actie en prachtig schot over de keeper heen voor ons team de 7-1 te maken. De 8-1 en 9-1 werden respectievelijk door Melle en Isaï er knap ingeschoten. Tegen het eind van de tweede helft kwam er meer dreiging en kwam Beesd een aantal keer gevaarlijk voor ons doel, maar Levi, Niek en Koen wisten ze af te stoppen. Vlak voor tijd maakte Kostas de wedstrijd af met een mooi en laatste doelpunt voor ons 10-1. Vandaag waren jullie weer een echt team. Goed gewerkt en daarom verdiend gewonnen! Volgende week moeten we uit tegen Hei- en Boeicop en als we die winnen hebben we het kampioenschap zo goed als binnen. We gaan ervoor mannen !!!