Vandaag waren jullie een super team

HSSC'61 E2

Asperen JO11-2

E-pupillen zaterdag, E2, 4e klasse 4.23

14 november 2015 8:30

Opstelling Asperen JO11-2

We moesten al vroeg naar Hei-en Boeicop . Tegen dit elftal hadden we al twee keer eerder gespeeld en we hadden het toen best zwaar. Maar vandaag waren we, ook volgens hun coach, een maatje te groot.
We openden de wedstrijd gelijk al geconcentreerd en met goed overspel. De verdedigers Niek, Levi en Coen bouwden mooi op van achter uit, waardoor er genoeg ballen naar voren gingen. Al snel wist Isaï de eerste er voor ons in te schieten, 0-1. Vlak daarna volgde een verrassend schot van Coen, helaas ketste de bal af op de paal. In een volgende actie werd Isaï door twee spelers van HSSC'61 gesandwiched. Hieruit volgde een vrije trap waaruit Levi prachtig scoorde. We gingen beheerst verder en even later volgde daaruit een mooie 0-3 door Melle. Maar ook HSSC'61 gaf niet op en scoorde een tegengoal, 1-3. Als tegenreactie schoot Isaï de 1-4 erin. HSSC wist toch ook weer een paar keer spannend voor ons doel te komen, maar de verdedigers wisten goed stand te houden en het spel weer te keren. Kostas probeerde het  voor ons nog met een schot, maar kreeg de bal er niet in. Even daarna wist Roy met een mooi schot door het midden wel te scoren, 1-5.
Een speler van de tegenstander wist tot vlak voor Arnart, onze keeper, te komen. Zowel Arnart als de tegenstander belandden liggend op het veld. Gelukkig wist Arnart de bal wel weg te tikken. Levi kon deze bal gelijk goed op de slof nemen en echt opruimen. Met en 1-5 voorsprong gingen we lekker de rust in.
De tweede helft kregen we gelijk al weer kansen. Helaas wilden een schot van Coen en daarna Isaï niet vallen. Daarna volgde een super corner van Vince, die er bijna in een keer indraaide. Helaas kaatste de bal net op het lichaam van een tegenstander die vlak voor het goal stond af. Een corner, goed genomen door Niek vanaf de andere kant, wilde ook niet vallen.
Gelukkig wist Coen het publiek te verrassen en trakteren op een geweldig schot dat over de keeper heen de netten raakte, 1-6. Dit lijkt wel Coen zijn specialiteit te worden. We bleven veel op de helft van de tegenstander en lieten prachtig samenspel zien. Roy ging op het doel af en wist zeer beheerst de 1-7 te maken. Na de aftrap wist Levi een uitbrekende speler knap van de bal te zetten en het spel weer te keren. Door alweer een perfecte pass van Melle op Isaï kon de laatse er vandoor en wist door een mooie schaarbeweging de laatste verdediger van HSSC op het verkeerde been te zetten en te scoren, 1-8. En dit goede spel hield niet op. Een mooie pass van Coen op Roy zorgde ervoor dat Roy de 1-9 maakte door de bal er echt knetterhard in te schieten. Maar gelukkig was Coen daarna zeer oplettend en wist een uitgebroken speler met een snoekduik op de bal te stoppen. Vlak daarna floot de scheids af. Een mooie 1-9 als eindresultaat ! Jullie waren vandaag een echt team. Er was rust in het elftal en mooi samenspel te zien. Een team om trots op te zijn !!! Ook jullie waren erg blij met dit resultaat en liepen gearmd en zingend het veld af: "Asperen staat bovenaan". Het is bijna onmogelijk om ons nog in te halen. Toch moeten we nog even twee weekjes wachten om een feestje te vieren. Zaterdag spelen we uit tegen Leerdam Sport en die week erop de laatste wedstrijd thuis tegen Rhelico. Natuurlijk gaan we ook nog een paar weekjes trainen aan de verbetering van onze techniek, ons spelinzicht en nog veel meer.